CCC, Martes Sport, Smyk, Komfort, TXM oraz Media Expert to sieci, które zostały nominowane do nagrody SCF 2017 Retailers Awards w kategorii Expansion. Zwycięzcę w tej kategorii poznamy już 5 kwietnia podczas Shopping Center Forum Spring Edition. Forum odbędzie się w Centrum Konferencyjnym Legia Warszawa.

W kategorii Expansion kilkunastoosobowe jury SCF składające się z ekspertów rynku nominowało sześć dynamicznie rozwijających się sieci handlowych. Każda z nich w ostatnim czasie w znaczący sposób powiększyła stacjonarną sieć sprzedaży.

Komfort: 38 nowych sklepów

Eksperci rynku docenili m.in. sieć Komfort. Sprzedaż tej marki realizowana jest poprzez sieć ponad 125 sklepów (własnych oraz franczyzowych) w całym kraju.

– W minionym roku otworzyliśmy 38 nowych salonów, w planach na ten rok mamy kolejne 30. Dzięki naszej dwutorowej polityce ekspansji – sklepy własne oraz współpraca z partnerami w modelu franczyzy depozytowej – jesteśmy obecni zarówno w dużych jak i mniejszych miastach. Sklepy Komfort powstają w prestiżowych galeriach handlowych, retail parkach, a także w bardziej kameralnych, lokalnych skupiskach handlowych – mówi Wojciech Kiestrzyń, dyrektor operacyjny Sklepy Komfort S.A.

Smyk: kluczowy gracz w regionie

Intensywny rozwój odotował także Smyk. W 2016 roku stacjonarna sieć sprzedaży Smyk powiększyła się o wiele nowych lokalizacji. Sklepy pod szyldem tej marki otwarte zostały m.im. w Centrum Posnania w Poznaniu, Park Shop w Oświęcimiu, Galerii Tomaszów w Tomaszowie Mazowieckim oraz Galerii Tarnovia w Tarnowie.

– Bardzo nas cieszy, że dynamiczny rozwój sieci Smyk jest zauważany i doceniany przez ekspertów rynku retail w Polsce – mówi Marek Janeczko, chief operating officer, członek zarządu, Grupa Smyk. – Konsekwentnie budujemy naszą pozycję nie tylko jako niekwestionowanego lidera w Polsce, ale również kluczowego gracza w regionie – dodaje.

Smyk to największa w Polsce sieć sklepów specjalistycznych dla dzieci. Dynamiczny rozwój sieci rozpoczął się w roku 2000. Obecnie sieć sklepów obejmuje prawie 140 punktów sprzedaży zlokalizowanych w najatrakcyjniejszych centrach handlowych w Polsce. Sklepy sieci działają również w Rosji, na Ukrainie i w Rumunii.

TXM: chcemy być liderem

Zdaniem Jury na uwagę zasługuje także należąca do Grupy Redan sieć TXM, która w 2016 roku otworzyła 44 nowe markety, a zgodnie z zapowiedziami spółki do 2018 roku sieć będzie miała łącznie ponad 380 sklepów.

– Naszym celem jest zdobycie wiodącej pozycji w sektorze odzieżowych sklepów dyskontowych w Europie Środkowo-Wschodniej – mówi Robert Kwiecień, wiceprezes TXM S.A. – Ekspansję zagraniczną rozpoczęliśmy w 2014 r. Otworzyliśmy wówczas trzy pierwsze odzieżowe markety dyskontowe TXM na rynku słowackim i jeden na rynku czeskim. Pod koniec 2015 r. weszliśmy na rynek rumuński, a w kolejnym roku mocno zdynamizowaliśmy tempo ekspansji. Szczególnie zadowoleni jesteśmy z działalności w Rumunii, która staje się naszym priorytetowym rynkiem zagranicznym. Rok 2016 zamknęliśmy łączną liczbą 30 sklepów działających na tym rynku – komentuje Robert Kwiecień, wiceprezes TXM S.A.

Sieć Textilmarket na koniec grudnia 2016 r. składała się z 405 sklepów własnych o łącznej powierzchni 100,4 tys. mkw., która była 28 proc. wyższa niż na koniec grudnia 2015 r. Sklepy TXM zlokalizowane są na terenie całego kraju oraz za granicą.

Martes Sport: planuje intensywny rozwój

Martes Sport intensywnie rozwija sieć sklepów w Polsce i zagranicą. W 2016 roku otworzył 200. swój sklep. W grudniu w Czechach rozpoczął swoją działalność kolejny sklep należący do sieci.

W 2017 roku sieć planuje jeszcze szybszy rozwój. Spółka osiągnie przychody przekraczające 1 mld zł, a zakładany zysk operacyjny EBITDA zbliży się do poziomu 150 mln zł. W tej chwili finalizowane są negocjacje dotyczące otwarcia 50 nowych sklepów, w tym pięciu sklepów Martes Sport Premium w Polsce oraz zagranicą, o łącznej powierzchni 45 tys. mkw. Tym samym Martes Sport będzie właścicielem 250 lokalizacji, a dodatkowo 10 sklepów zostanie rozbudowanych.

Media Expert: ponad 400 sklepów

Media Expert tylko w 2016 roku powiększył sieć sprzedaży o 46 nowych salonów, dzięki czemu liczy ponad 400 elektromarketów. Tem wzrost również doceniło Jury SCF.

Właścicielem sieci Media Expert jest TERG SA. W 2014 roku sprzedaż spółki wyniosła ponad 2,2 mld zł. Media Expert jest obecna na naszym rynku od 14 lat. Dostarcza sprzęt RTV i AGD, multimedia, laptopy, foto, smartfony, a w wybranych sklepach również rowery, skutery, quady, elektronarzędzia, sprzęt relaksacyjny i sprzęt do pielęgnacji ogrodów. Sklepy Media Expert rozlokowane są w ponad 320 polskich miastach.

CCC z dużym wzrostem

Zdaniem ekspertów rynku na nominację w kategorii Expansion zasłużyło także CCC. W całym 2016 roku CCC powiększyło się o blisko 100 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej (ok. 27 proc. wzrostu), z czego około 70 tys. mkw. (90 sklepów) dodanych zostało poza Polską. Natomiast około 26 tys. mkw. (30 nowych sklepów plus powiększenia i relokacje) pojawiło się w kraju. Największy przyrost powierzchni Grupa CCC odnotowała w Polsce, Niemczech, Austrii, na Węgrzech, w Chorwacji i w Rumunii.

Grupa CCC w latach 2017-2019 przewiduje otwarcie około 300 tys. mkw. powierzchni handlowej. Celem strategicznym spółki jest kontynuacja udanej ekspansji na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej i zdobycie pozycji lidera na każdym z krajowych rynków obuwniczych w regionie

Więcej nominowanych

Przypomnijmy, że najlepsze brandy zostały nominowane przez Jury konkursu SCF 2017 w 7 kategoriach. Oprócz sieci handlowych nagrodę otrzymają także Best Manager of the Year oraz Personality of the Year.

Laureatów nagród poznamy podczas wiosennej edycji Shopping Center Forum 2017, która odbędzie się 5 kwietnia w Centrum Konferencyjnym Legia Warszawa.