Ikea: zakupy niczym gra komputerowa

Ikea testuje dwie aplikacje oparte na technologii wirtualnej rzeczywistości. Mają nie tylko dostarczyć klientom rozrywki, ale przede wszystkim zwiększyć sprzedaż.

Jak wynika z szacunków szwedzkiej sieci, około 80 tys. klientów rocznie planuje kupić w Ikei kuchnię. Ostatecznego zakupu dokonuje mniej więcej połowa z nich. Nowe aplikacje oparte o technologię wirtualnej rzeczywistości mają poprawić te statystyki.

– Chcemy być innowacyjną firmą wychodzącą naprzeciw oczekiwaniom współczesnych konsumentów. Technologia wirtualnej rzeczywistości rozwija się szybko. W przyszłości może odgrywać kluczową rolę w procesie planowania i docelowo zakupu naszych kuchni – przekonuje Rob Kelly, dyrektor handlowy w kanadyjskim oddziale Ikei.

Aplikacje będą testowane do końca maja 2017 roku w trzech sklepach Ikei: w Kanadzie, Szwecji oraz Belgii. Władze Ikei nie wykluczają, że w przypadku sukcesu takie rozwiązanie będzie wprowadzane w kolejnych sklepach na całym świecie. Obecnie szwedzka sieć posiada 343 sklepy w ponad 28 krajach. Rocznie odwiedza je łącznie 783 mln klientów.

Wirtualna rzeczywistość w sklepach Ikei

Głównym zadaniem aplikacji VR Pancake Kitchen oraz VR Kitchen Visualizer jest polepszenie tzw. doświadczenia zakupowego klientów na etapie projektowania przyszłej kuchni. Ikea podkreśla, że jest to uzupełnienie działającej już obecnie aplikacji Home Planner, która działa w technologii 3D i jest dostępna w sklepach stacjonarnych i online.

Dzięki aplikacjom VR Pancake Kitchen oraz VR Kitchen Visualizer Ikae idzie jednak o krok dalej. Całość doświadczenia można porównać do gry komputerowej. Wystarczy założyć specjalne gogle HTC Vive i wkroczyć w wirtualny świat Ikei. Aplikacja VR Kitchen Visualizer umożliwia klientom stworzenie wirtualnych kuchni, a następnie dokładne zwiedzenia jej, łącznie z otwieraniem wszelkich szafek i szuflad. Za pomocą drugiej aplikacji, Pancake Kitchen, klient ma za zadanie przyrządzić w zaprojektowanej przez siebie kuchni…naleśniki. Dzięki temu dowie się, jak wygodnie będzie pracowało mu się w skonstruowanej przez siebie kuchni, czy wszystko jest pod ręką i czy blat jest na odpowiedniej wysokości.

Ostateczny cel, który przyświeca pomysłodawcom tego rozwiązania, jest jeden: umożliwić klientowi jak najlepsze zapoznanie się z ofertą i możliwościami jakie dają kuchnie Ikea, tak żeby decyzja o jej zakupie była przemyślana i w pełni świadoma.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl