big star rabaty

Jednym z podstawowych kryteriów, którymi kieruje się użytkownik sklepu internetowego podczas podejmowania decyzji o zakupie jest cena. Zbyt wysoka, zniechęca. Za niska ogranicza przychody firmy, a w oczach klientów może świadczyć o złej jakości produktu – pisze Martyna Kurzela z firmy i-systems.

Firma i-systems opracowała specjalny Moduł Polityki Rabatowej –  narzędzie, które pozwala w łatwy i przejrzysty sposób tworzyć kolejne akcje promocyjne. Rozwiązanie zostało wdrożone już przez markę Big Star.

Bezproblemowe zarządzanie wieloma rabatami

Moduł Polityki Rabatowej to rozwiązanie, które minimalizuje powstawanie błędów, które mogłyby uniemożliwić zakup lub spowodować sprzedaż produktu ze zbyt niską marżą.

Administrator sklepu internetowego za pomocą modułu może ustalić wysokość oraz hierarchię naliczania odpowiednich rabatów. Ma możliwość przypisania konkretnych wartości do każdego z rabatów, przerwania ich działania lub wykluczenia produktu z nakładania rabatów. Za pomocą modułu administrator może wybrać, czy rabaty będą naliczane od ceny bazowej, czy ceny aktywnej na stronie sklepu. Wybiera on również opcje dotyczące darmowej wysyłki – czy ma ona obowiązywać na cały koszyk, czy tylko na wybrany produkt.

big star

W ramach modułu działa kilka sposobów rabatowania m.in. indywidualny rabat klienta, kupony, promocja, progi rabatowe, darmowa dostawa zależna od flagi produktu lub od wartości koszyka.

Kupony rabatowe

Klienci sklepu internetowego chętniej dokonają zakupu, jeśli otrzymają kod rabatowy. Rozwiązanie pozwala administratorowi konstruować kupony w zależności od wielu parametrów m.in. koszty dostawy, wartość koszyka, flagi produktu, ilości zamówień, czy kategorii użytkownika. Ponadto, sporym ułatwieniem dla administratorów sklepów internetowych jest możliwość automatycznego generowania kuponów, w zależności od ceny finalnej koszyka lub na każdy produkt z osobna. Uwzględnienie w polityce rabatowej kuponów jest inwestycją w sklep, która buduje relacje z klientami.

Darmowa dostawa

Często spotykaną formą promocji w sklepach internetowych jest przyznanie klientowi darmowej dostawy. Moduł Polityki Rabatowej pozwala wyznaczyć darmowy transport w sposób dwojaki: w zależności od kategorii produktów lub od konkretnej wartości zakupu. Pierwsza możliwość pozwala określić, że transport będzie darmowy, gdy w koszyku znajdzie się produkt z daną flagą. Delegat darmowej dostawy zależnej od produktu pozwala także wyznaczyć kraj, którego będzie dotyczył rabat. Ponadto istnieje możliwość wyboru formy oraz maksymalnego kosztu transportu. Druga możliwość, pozwala zdefiniować przedziały cenowe, w ramach których będzie przysługiwać darmowy transport.

Indywidualny rabat klienta

Gdy klient oczekuje indywidualnego podejścia, najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie Indywidualnego Rabatu Klienta. Funkcja pozwala konfigurować rabaty w nieograniczony sposób oraz przypisywać je wybranym kontrahentom. Rabat można przyznać w formie krokowej lub kumulacyjnej. Rabat w formie krokowej polecany jest w sytuacji, gdy cena produktu została już wcześniej obniżona, natomiast rabat przyznany kumulacyjnie odliczany jest zawsze od ceny bazowej produktu.

Promocja

Promocja jest pojęciem biznesowym, które w Module Polityki Rabatowej sprowadza się do określenia najskuteczniejszych narzędzi napędzających sprzedaż. Dzięki rozwiązaniu możemy zarządzać aktywnymi promocjami w sklepie oraz rabatami zależnymi od siebie.

Progi rabatowe

Właściciele sklepów internetowych, chcąc sprostać wymaganiom klientów, stosują różnorodne formy promocji. Jednak zapanowanie nad zależnościami między poszczególnymi rabatami nie jest proste. W zachowaniu spójnej polityki rabatowej niezbędne jest ustalenie progów rabatowych. Usprawnieniem w wyznaczaniu poziomów rabatowych oraz ich realizacji jest zaprojektowany przez i-systems delegat Progi Rabatowe. Rozwiązanie to dedykowane jest głównie sklepom, w których liczne promocje muszą się nakładać np. promocja sezonowa nakłada się z kuponem oraz rabatem indywidualnym klienta.

Moduł Polityki Rabatowej to przede wszystkim narzędzie pozwalające na intuicyjne zarządzanie aktywnymi w sklepie promocjami. Jest odpowiedzią na wyzwania rynku e-commerce, gdzie liczy się zarazem dywersyfikacja działań promocyjnych, jak i ich kompatybilność.

Autorem tekstu jest Martyna Kurzela z firmy i-systems.