Wszystkie nowo otwierane salony sieci Empik powstają w zgodzie z nowym konceptem marki – tzw. Future Store. Przy pracy nad aranżacją współpracowano z londyńską agencją 20.20, która ma w swoim portfolio m.in. projekty dla marki Nissan czy klubu Arsenal FC.

W tym roku powstać ma ok. 15 nowych sklepów, a 20 przejdzie modernizację. Docelowo metamorfozę przejdzie 30 największych sklepów.

Empik jest Partnerem Merytorycznym wiosennej edycji Shopping Center Forum.

Praktyczny i nowoczesny

Praktyczne i przyjemne – tak najkrócej można scharakteryzować nowe salony sieci Empik. Dużą wagę przywiązano do intuicyjnego rozmieszczenia poszczególnych działów, poruszanie się po salonie jest znacznie łatwiejsze dzięki czytelnej nawigacji. Wprowadzono jasny język kolorów, który ułatwia szybkie odnalezienie strefy nowości, bestsellerów czy produktów rekomendowanych przez Empik albo dostępnych tylko w tej sieci. Przy pracy nad aranżacją współpracowano z londyńską agencją 20.20.

– Naszym celem było stworzenie projektu, który zachwyci klienta. Empik „na zawsze nowy” – bo tak roboczo nazwaliśmy nasz projekt – opowiada klientowi fascynującą i ekscytującą historię. Także przez połączenie świata realnego z internetowym światem empik.com. Nowy Empik inspiruje do odkrywania kultury i rozrywki, jest przewodnikiem po ciekawych formach spędzania wolnego czasu. Jednym słowem – to miejsce, które celebruje kreatywność, ciekawość i radość z odkrywania ciągle czegoś nowego – powiedziała Mariann Wenckheim, Dyrektor 20.20.

Firma ta jest znana z rozwiązań dla marek: Hobbycraft, Prenatal, Strauss Innovation czy szwajcarskiej sieci księgarń P&B. 20.20 było także autorem wykorzystujących najnowocześniejsze technologie projektów dla sieci sprzedaży Nissan czy biur podróży Thomson, tworzyło także nową identyfikację wizualną marki i projekt siedziby klubu Arsenal FC.

Multimedialna książka o książkach

Badania przeprowadzone przez Empik wykazały, że aż 60 proc. klientów odwiedza salony sieci dla przyjemności, szukając pomysłów na ciekawe spędzenie wolnego czasu, czy interesujących propozycji z bogatej oferty wydawniczej. Wiele osób przychodzi do Empiku, aby przejrzeć książki i prasę, dlatego w przestrzeni sklepowej pojawią się wygodne siedziska. Dla rodzin przygotowano wyjątkową strefę, w której dzieci znajdą niespodziankę skrywaną przez pomarańczowy regał w kształcie litery „e”. To multimedialna książka o…książkach – ze stronami, na których, wśród animacji, znajdują się interaktywne elementy uruchamiane dotykiem.

Wystarczy przyłożyć palec w oznaczonym miejscu i piramida odsłoni faraona, maszyna będzie drukować pełną parą, a pisarz zacznie stukać w klawiaturę. Po wykonaniu zadań, czytelnik przewraca kartkę i przenosi się do innego miejsca i czasu, gdzie czekają na niego kolejne tajemnice do odkrycia. Ale ta książka to nie tylko frajda dla maluchów, lecz przede wszystkim element programu edukacyjnego „Przecinek i Kropka”, dzięki któremu dzieci poznają historię pisma, dowiadują się jak powstają książki i zaprzyjaźniają się ze słowem pisanym.