CCC planuje uruchomić e-sklep

Spółka CCC, właściciel sieci sklepów obuwniczych planuje na jesieni 2018 roku uruchomić sklep online. Obecnie sprzedaż produktów CCC w kanale internetowym jest prowadzona poprzez platformę eobuwie.pl, którą firma nabyła w 2015 roku

Przypomnijmy, spółka CCC w maju 2015 informowała, że na początku 2016 roku powstanie długo oczekiwany sklep online tej marki. Jednak już w sierpniu 2015 roku władze spółki postanowiły zmienić strategię i zbudować sprzedaż online na bazie istniejącego sklepu eobuwie.pl. Teraz spółka wraca do prac nad własnym sklepem internetowym marki CCC.

– Obecnie budujemy sprzedaż internetową marki CCC, która wzmocni sprzedaż detaliczną. Dlatego pilnujemy uruchomienie e-sklepu na jesieni 2018 roku – zapowiedział podczas konferencji Dariusz Miłek, prezes zarządu CCC SA.

Strategia e-commerce na 2017 rok

W ramach planów strategicznych w obszarze e-commerce jest wykorzystanie synergii w obrębie Grupy CCC i zdobycie przez eobuwie.pl pozycji lidera w sprzedaży obuwia online w Europie Środkowej. Aktualnie eobuwie.pl SA sprzedaje obuwie poprzez swoje regionalne domeny w Polsce, Czechach, na Słowacji, w Niemczech, Rumunii, Bułgarii, Litwie, na Węgrzech i Ukrainie. – W roku 2017 uruchomiona zostanie sprzedaż w kolejnych krajach regionu – mówi  Dariusz Miłek.

Przychody ze sprzedaży

Przychody ze sprzedaży w 2016 r. wyniosły 3,19 mld zł, co stanowi wzrost o 884 mln zł (38,3%) w stosunku do porównywalnego okresu roku poprzedniego. Na wzrost sprzedaży zasadniczy wpływ miał rozwój działalności i ekspansja na poszczególnych rynkach detalicznych oraz sprzedaż w kanale e-commerce (sprzedaż online Grupa realizuje za pośrednictwem spółki zależnej eobuwie.pl SA od stycznia 2016 r.). Ogółem przychody ze sprzedaży detalicznej w 2016 r. stanowiły 85,8% całości sprzedaży od klientów zewnętrznych, przy 5,2% sprzedaży hurtowej, 9% sprzedaży w kanale e-commerce. Największym rynkiem sprzedaży detalicznej w sklepach stacjonarnych wciąż pozostaje Polska, której udział w łącznej sprzedaży w 2016 r. wyniósł 61,7% w porównaniu z 65,8% w 2015 r. (spadek udziału wynika z dynamicznej ekspansji na rynkach zagranicznych oraz wprowadzenia nowego kanału dystrybucji).

Grupa  CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.  Na koniec roku spółka CCC posiadała sieć złożoną z 862 sklepów własnych oraz 66 sklepów franczyzowych.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl