scf 2016 spring panorama duzo ludzi

Sklep stacjonarny bez kas i kolejek? To możliwe – przekonuje  Nick Lansley, który przez lata pełnił kierownicze funkcje w Tesco Labs, czyli centrum innowacji brytyjskiej sieci.

Nick Lansley wystąpi podczas najbliższej edycji Shopping Center Forum. Przez wiele lat pełnił funkcję Head of Open Innovation oraz Head of R&D w Tesco Labs. Obecnie prowadzi własną firmę doradczą – Nick Lansley’s Innovation Lab.

Innowacyjne rozwiązania w sieciach handlowych

W ramach bloku tematycznego “Customer Experience w epoce omnichannel: konsekwencje rewolucji technologicznej w handlu detalicznym” opowie o swoich wieloletnich doświadczeniach związanych z wprowadzaniem innowacyjnych rozwiązań zakupowych w sklepach sieci Tesco.

Nick tesco
Nick Lansley

– Niedawno Amazon ogłosił, że testuje nowe rozwiązanie. Chodzi o usługę Amazon Go. W Tesco Labs testowaliśmy podobne rozwiązanie już 3 lata temu. Wiemy jak funkcjonuje i w każdej chwili może zostać wprowadzone w życie w sklepach Tesco – wyjaśnia Nick Lansley.

Na czym polega innowacyjne rozwiązanie Amazon Go? Aby zrobić zakupy w sklepie, należy włączyć telefon i przyłożyć go do specjalnego tagu, który aktywuje aplikację oraz pozwala się połączyć z kontem Amazon Prime. Usługa o nazwie Amazon Go sprawdza następnie, jakie przedmioty użytkownik wziął do koszyka jednocześnie dodając je do wirtualnego koszyka w sklepie Amazon. Jeśli klient rozmyśli się i odłoży produkt, również jest on usuwany z koszyka w sklepie internetowym. Po wyjściu użytkownika ze sklepu obciążane jest jego konto w sklepie internetowym. Dzięki temu nie ma potrzeby stania w kolejce do kasy.

Omnichannel ważnym elementem SCF 2017

Poza prezentacją, którą przedstawi Nick Lansley, podczas bloku dotyczącego budowania strategii omnichannel wystąpią również m.in. przedstawiciele firm CBRE, Empik, Freebee, Multi Corporation, Gemini Holdings, Echo Investment, TriGranit, czy Rockcastle.

W tegorocznej wiosennej edycji Forum, która odbędzie się 5 kwietnia na stadionie Legii w Warszawie, weźmie udział około 800 osób. Największą grupę będą stanowić tradycyjnie przedstawiciele zarządów sieci handlowych działających na polskim i europejskim rynku.

Blok “Customer Experience w epoce omnichannel: konsekwencje rewolucji technologicznej w handlu detalicznym” rozpocznie się ok. godziny 9.30 i potrwa do 12.40. Poza prezentacjami ekspertów odbędą się także dwa panele dyskusyjne: jeden poświęcony będzie innowacyjnym technologiom i najnowszym trendom na rynku handlowym, drugi będzie skoncentrowany na zagadnieniach związanych z Customer Experience i oczekiwaniach współczesnych konsumentów.