Inditex prowadzi już sprzedaż e-commerce w całej UE

W 2016 roku hiszpański gigant odzieżowy rozszerzył sprzedaż internetową na wszystkie kraje członkowskie Unii Europejskiej, a także na Turcję. W marcu 2017 roku e-sklep ruszy w Malezji i Singapurze. Tym samym Inditex będzie dostępny online na 43 rynkach.

W ubiegłym roku Inditex uruchomił sprzedaż online w Chorwacji, na Słowacji, w Czechach, w Bułgarii, Finlandii i na Węgrzech, a także w Słowenii, na Malcie oraz w krajach Bałtyckich. 

W Polsce hiszpańska firma prowadzi sprzedaż internetową wszystkich z Grupy Inditex, czyli marek Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Uterqüe oraz Zara Home.

Inwestycje w logistykę i innowacje

Tylko w 2016 roku hiszpańska Grupa zainwestowała 1,4 mld euro w rozwój możliwości logistycznych, nowe technologie, oraz rozwój sprzedaży online i offline.

W ciągu ostatnich 5 lat Grupa przeznaczyła ponad 1 mld euro na pozyskanie najnowszych technologii wspierających usługi magazynowe i logistyczne. Ponadto inwestycje obejmują utworzenie nowej platformy logistycznej w Cabanillas (Guadalajara, Hiszpania), dla serwisów Pull&Bear i Zara Home oraz dodanie najnowszej generacji dwóch systemów magazynowania, pobierania i zawieszania odzieży na platformie Zara w Saragossie (Hiszpania) i Massimo Dutti w Tordera. Równolegle prowadzone są prace modernizacyjne 10 istniejących platform logistycznych Grupy Inditex w Hiszpanii.

Na koniec ubiegłego roku w całej sieci Zara wprowadzono system (RFID), który usprawnia zarządzanie zapasami w sklepach. Rozpoczęto także implementację tego rozwiązania w sieciach Massimo Dutti i Uterqüe. W 2018 roku planowane jest wprowadzenie tego systemu w pozostałych sieciach: Pull&Bear, Stradivarius, Bershka i Oysho. Całość ma być gotowa latem 2020 roku.

Globalny rozwój Grupy Inditex

Grupa Inditex otworzyła w 2016 roku łącznie 279 sklepów na 56 rynkach. Oznacza to, że na koniec roku posiadała prawie 7,3 tys. salonów zlokalizowanych w 93 krajach, na 5 kontynentach. Najwięcej nowych otwarć dokonano w Europie, Azji i obu Amerykach.

Sprzedaż Grupy w 2016 roku wzrosła o 12 proc. i wyniosła 23,3 mld euro. Sprzedaż like for like wzrosła w tym okresie o 10 proc. Zysk netto wyniósł 3,2 mld euro, o 10 proc. więcej niż w 2015 roku.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl