n-park-wroclaw

Napollo stawia na dynamiczny rozwój w sektorze obiektów handlowych typu convenience. W planach są nowe projekty pod wspólnym szyldem NPark. Wszystkie inwestycje spółki zostaną zaprezentowane podczas wiosennej edycji Shopping Center Forum 2017 przy stoisku nr 2.6

Centra NPark realizowane są zgodnie z wypracowanym przez Napollo i zoptymalizowanym standardem wcześniejszych Centrów Zakupów. Obiekty o powierzchni od 3 tys. mkw. zlokalizowane są w centrach osiedli mieszkaniowych największych metropolii i w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców. W mniejszych miastach te obiekty stają się jedyną nowoczesną formą handlu skupiającą kilka dużych sieci handlowych oraz lokalnych przedsiębiorców. Z kolei w wielkich ośrodkach stanowią ofertę codziennych wygodnych zakupów blisko domu klienta.

Pierwszy NPark powstanie we Wrocławiu

– W tym roku uruchomimy m.in. pierwszy NPark we Wrocławiu, przy ul. J. Gagarina, adresowany do mieszkańców okolicznych osiedli oraz osób, które przejeżdżają w kierunku sąsiadującego z miastem Smolca. Znajdą się tu m.in. Pepco, Fitness Academy czy oferta gastronomiczna – Petra Gyros. Kolejne obiekty, w tym NPark przy ul. Maślickiej we Wrocławiu, oraz w innych miastach Polski, są już w przygotowaniu, z planowanym otwarciem w 2018 r. – mówi dla Retailnet Katarzyna Rzetecka, Członek Zarządu Napollo.

Rok 2016 był bardzo dobrym rokiem dla funkcjonującego już portfolio Napollo. Sukces zanotowała otwarta pod koniec 2016 r., ze 100 proc. poziomem najmu, Galeria Grodova w Grodzisku Mazowieckim. W dniu otwarcia centrum, o powierzchni 5,1 tys. mkw., odwiedziła statystycznie blisko połowa mieszkańców miasta. Pierwszy miesiąc funkcjonowania zamknął się na poziomie 200 tys. odwiedzin.

– Pierwsze miesiące pokazały, że decyzja o otwarciu naszego sklepu w Galerii Grodovej była słuszna. Okazało się, że otwarcie galerii dobrze wpisało się w oczekiwania lokalnej społeczności a pierwszy Smyk w Grodzisku Mazowieckim został bardzo dobrze przyjęty przez mieszkańców miasta. Jestem przekonany, że kolejne miesiące umocnią naszą pozycję na lokalnym rynku a Smyk i Galeria Grodova będą zyskiwać coraz szersze grono lojalnych klientów – mówi Paweł Oskędra, Property Director sieci Smyk.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z nowej lokalizacji w Grodzisku Mazowieckim, w Galerii Grodovej. Liczba klientów, którzy odwiedzili nasz sklep w grudniu pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość. Galeria jest bardzo kameralna ale cieszy się dużym powodzeniem i widać, że było to miejsce mocno wyczekiwane przez mieszkańców Grodziska i okolic – dodaje Michał Matuszewski, Dyrektor Makroregionu d.s. Rozwoju Rynku sieci Stokrotka.

Galeria Renova

Bardzo dobrze prezentują się też wyniki Galerii Renova w Warszawie, której odwiedzalność i obroty systematycznie rosną, w ub. roku o ponad 5 proc. Poziom komercjalizacji przekroczył 95 proc. Przedłużone zostały umowy z wieloma znanymi markami jak m.in. RTV Euro AGD, Ziaja, CCC, Butik czy Toy Planet w rozszerzonym zakresie o ofertę marki 5.10.15. Jednocześnie w centrum pojawili się nowi najemcy – przychodnia specjalistyczna Unicare, Klockownia – miejsce dla dzieci łączące w sobie zalety placu zabaw i centrum edukacji czy restauracja Bistro Alla Testa. Kolejny trend to powiększanie lokali najemców obecnych już w centrum. Cosmedica powiększyła lokal – z 214 mkw. do 311 mkw. Zakończyła się już rozbudowa TXM, trwa również powiększanie sklepu KiK.

Centra Zakupów

100 proc. poziom najmu utrzymują zrealizowane przez Napollo Centra Zakupów w Ząbkach i w Zgierzu. W Bielsku Podlaskim do grona obecnych najemców, takich jak m.in. KiK, Pepco, Rossmann, RTV Euro AGD czy Martes Sport dołączyły nowe marki, w tym 50 Style, Cosmedica oraz piekarnia Emma. Z kolei w nowym obiekcie w portfelu Napollo, Parku Galaktyka we Wrocławiu, obok oferty handlowej pojawili się najemcy biurowi na powierzchni blisko 1,4 tys. mkw.

Pasaże handlowe

Obok centrów i parków handlowych ważnym produktem w portfelu Napollo są lokale handlowe zlokalizowane w pasażach handlowych na terenie Warszawy. Są to zarówno lokalizacje w inwestycjach mieszkaniowych realizowanych przez firmę, jak również zakupione od innych deweloperów. Ubiegły rok był bardzo udany pod kątem najmu lokali, których powierzchnie wahają się od kilku do kilkuset mkw. Pasaż Światowida, na Białołęce, jest wynajęty w 90 proc., z kolei w całości wynajęty został Pasaż Poborzańska na Targówku. W Pasażu Niemcewicza na Ochocie pojawią się m.in. Żabka, Cosmedica, salon fryzjerski Lok&Roll, piekarnia Kłos.  Otwarcia planowane są na I kwartał 2017 r.