Realizacja Forbis
Realizacja Forbis

Aranżację przestrzeni sklepowej warto powierzyć wykonawcy posiadającemu warsztat architektoniczny i umiejętność rozumienia marketingu i psychologii konsumenta.

Połączenie estetyki z funkcjonalnością, celów wizerunkowych i sprzedażowych nie jest rzeczą prostą. Jak wybrać partnera, który zaprojektuje i zrealizuje wnętrze piękne, a zarazem skuteczne? Na to pytanie odpowiadają eksperci z firmy Forbis Group.

Po pierwsze kompleksowość

Myśląc o aranżacji przestrzeni handlowo-usługowej warto od początku traktować przedsięwzięcie całościowo: od koncepcji projektu, poprzez nadzór, stałe doradztwo, aż do ostatecznego wykończenia wnętrza.

Ważne jest pozyskanie partnera, który jest w stanie zapewnić profesjonalną obsługę na każdym z wymienionych etapów.

– Model współpracy design & build daje możliwość już w fazie projektowania przewidywać kwestie realizacyjne, co minimalizuje ryzyko opóźnień czasowych i finansowych. Zwracamy uwagę nie tylko na estetykę rozwiązań, ale również ich funkcjonalność i możliwość realizacji naszych pomysłów – mówi dla Retailnet.pl Marcin Powierza, członek zarządu Forbis Group. Kompleksowość usługi to także wygoda dla klienta.

– Skraca i usprawnia komunikację oraz pozwala na oszczędność czasu poświęcanego na poszukiwania kolejnych podwykonawców – dodaje.

Zróżnicowane portfolio

Sprawdzenie portfolio potencjalnego partnera biznesowego jest jednym z ważniejszych elementów procesu decyzyjnego. W przypadku firm z branży fit-out warto upewnić się, czy mają one na swoim koncie realizację przestrzeni dla klientów prowadzących działalność zbliżoną do naszej. Istnieją istotne różnice w projektowaniu aranżacji sklepów z różnych branż, lokali gastronomicznych, pop up storów czy części wspólnych w galeriach. Najlepiej jeśli firma łączy w sobie wszystkie te kompetencje.

Warto również sprawdzić jakie konkretne marki obsługiwał nasz potencjalny partner, czy w portfolio są zarówno klienci o ugruntowanej pozycji na rynku, jak i nowe marki, projekty zarówno wysoko, jak i niskobudżetowe. Świadczy to o elastyczności firmy i umiejętności dopasowania się do potrzeb klienta.

Zrozumienie biznesu

Projektowanie i realizacja przestrzeni handlowo-usługowych to dziedzina z pogranicza designu i biznesu. Dokonując wyboru firmy, która zajmie się kompleksowo wnętrzem naszego sklepu warto upewnić się, że jej pracownicy mają świadomość, że ich działania mają również wymiar biznesowy.

– Wiemy, że nasze projekty muszą być spójne ze strategią marki – finansową oraz marketingową. Naszym zadaniem jest wsparcie klienta w rozwoju jego biznesu i od początku staramy się to komunikować – mówi Anna Sulima Gillow – główny projektant Forbis Group.

– Doskonale znamy i rozumiemy perspektywę inwestora, czemu dowodzi historia naszej firmy – dodaje Anna Sulima Gillow.

Dla klienta – nie dla trendu

Dobra firma świadcząca usługi fit-out na pierwszym miejscu zawsze będzie stawiała oczekiwania i potrzeby klienta. Znajomość trendów projektowych i aranżacyjnych jest oczywiście niezwykle ważna, jednak kluczowa pozostaje umiejętność dostosowania ich do potrzeb danej marki. Ślepe podążanie za trendami nie jest rozwiązaniem. – Nie od dziś wiadomo, że mody pojawiają się i przemijają. Nie każde wnętrze musi być utrzymane w stylu lofotowym, a modny nurt eko nie spodoba się użytkownikom danej marki, jeśli nie jest spójny z jej charakterem – podkreśla Anna Sulima – Gillow.

Wokół projektu

Doświadczenie w pracy dla różnych rodzajów klientów buduje nie tylko doświadczenie związane z umiejętnościami projektowymi, ale także pozwala lepiej rozumieć realia wykonawcze. W przypadku firm z branży fit out niezwykle cenna jest znajomość od podszewki środowiska galerii handlowych.

– Dzięki temu, że doskonale rozumiemy galeryjną rzeczywistość, pomagamy klientowi w organizowaniu budowy, załatwiamy wszelkie uzgodnienia, formalności, znamy firmy techniczne współpracujące z poszczególnymi galeriami – tłumaczy Anna Sulima – Gillow.

Kompetentny partner doradzi w doborze lokalu, potrafi ocenić ryzyko, wykryć ukryte koszty, zna realia pracy z harmonogramem i ponosi za nią odpowiedzialność.

– Pamiętajmy jednak, że galerie handlowe to nie wszystko – równie ważne jest doświadczenie w realizacji projektów także w innych realiach, na przykład na terenie obiektów objętych ochroną konserwatorską – podkreśla projektantka.

Forbis Design & Build to eksperci w rozwiązaniach projektowych dla branży retail. Firma oferuje projektowanie i realizację wnętrz sklepów, punktów usługowych, biur i części wspólnych w centrach handlowych. Zakres oferty obejmuje: projektowanie, prace budowlane, generalne wykonawstwo, instalacje branżowe, a także produkcję mebli.