omnichannel spring 8

Jednym z kluczowych elementów Shopping Center Forum Spring Edition 2017, czyli najważniejszego spotkania branży handlowej w Europie Środkowej tej wiosny, będzie blok tematyczny “Customer Experience w epoce omnichannel: konsekwencje rewolucji technologicznej w handlu detalicznym”.

Przez ostatnie lata branża retail przeszła ogromną metamorfozę. Sieci handlowe przestały traktować poszczególne kanały sprzedaży, stacjonarny oraz internetowy, jako oddzielne byty. Teraz, w ramach strategii omnichannel, stanowią one jeden spójny organizm.

Dlatego już podczas najbliższej wiosennej edycji Shopping Center Forum (5 kwietnia 2017), pod jednym dachem spotkają się nie tylko deweloperzy i najemcy centrów handlowych, ale również przedstawiciele firm technologicznych i usługowych działających w sektorze omnichannel. Już obecnie targi Shopping Center Forum stanowią największe tego typu wydarzenie w naszej części Europy. Teraz ich zasięg stanie się jeszcze większy, a możliwość nawiązania nowych kontaktów biznesowych łatwiejsza. Ponad 350 sieci handlowych, 150 projektów i 800 uczestników – oto wiosenna edycja Shopping Center Forum 2017 w liczbach.

Więcej informacji na temat możliwości wzięcia udziału w Forum znajduje się TUTAJ.

Customer Experience w epoce omnichannel

Blok “Customer Experience w epoce omnichannel: konsekwencje rewolucji technologicznej w handlu detalicznym” rozpocznie się ok. godziny 9.30 i potrwa do 12.40.

Na początek Nick Lansley, który przez lata pełnił kierownicze funkcje w Tesco Labs, opowie o horyzontach rozwoju handlu detalicznego z perspektywy Wielkiej Brytanii. Przedstawi także wdrożenia omnichannelowe w konkretnych sieciach handlowych z brytyjskiego rynku.

Następnie przedstawiciele CBRE podzielą się uczestnikami Forum wynikami raportu Rynek handlowy 4.0 – innowacje i trendy.

Eksperci z firmy Empik, na przykładzie własnej sieci, pokażą jak powinna przebiegać transformacja z modelu sprzedaży tradycyjnej, do omnichannel. Chodzi m.in. o nowy koncept salonów stacjonarnych czy spersonalizowany program lojalnościowy.

Z kolei prezentacja Agencji Freebee będzie poświęcona efektywnościowemu modelowi wsparcia sprzedaży w klasycznym handlu detalicznym. Jej eksperci opowiedzą również o tym, czego offline powinien uczyć się od online, a także o różnicach i podobieństwach między e-commerce a sprzedażą offline.

Poza prezentacjami ekspertów odbędą się także dwa panele dyskusyjne: jeden poświęcony będzie innowacyjnym technologiom i najnowszym trendom na rynku handlowym, drugi będzie skoncentrowany na zagadnieniach związanych z Customer Experience i oczekiwaniach współczesnych konsumentów.

Omnichannel Zone na SCF 2017

W tegorocznej wiosennej edycji Forum tradycyjnie już weźmie udział około 800 osób. Największą grupę będą stanowić przedstawiciele zarządów sieci handlowych działających na polskim i europejskim rynku. Obecni będą również właściciele i zarządcy centrów handlowych. Forum to nie tylko miejsce rozmów na temat umów najmu, ale także okazja do spotkania z dostawcami nowoczesnych technologii i “know how” dla branży retail.

Wśród wystawców wiosennej edycji SCF 2017 będą firmy oferujące szerokie spektrum usług dla branży retail. Część z nich była uczestnikami Omnichannel Retailing Forum. Wśród obecnych wystawców Omnichannel Zone można wymienić m.in. Ingram Micro Commerce & Fulfillment, Oro Inc, GetResponse czy Agencję Freebee.

Kulminacyjnym momentem Forum będzie wręczenie nagród Retailers Awards. Jedną z kategorii jest Omnichannel. Wśród nominowanych w tej kategorii znalazły się Carrefour, Empik, Media Expert, Gino Rossi i X-kom.