Na początku marca w nowatorsko zaaranżowanym lokalu otworzyła się w Toruń Plaza kwiaciarnia Green Place. To doskonały przykład najemcy, który dzięki konsekwencji i rozwijaniu silnej lokalnej marki zdecydował się na rozwój biznesu i przesunięcie z wyspy na lokal.

Prowadzenie drobnej działalności w centrach handlowych, zdominowanych coraz bardziej przez wielkopowierzchniowe sieci nie jest łatwym zadaniem, zwłaszcza dla lokalnych przedsiębiorców. Przykład Green Place w Toruń Plaza jest jednak dowodem na to, że o sukcesie w centrum handlowym nie decyduje tylko wielkość sklepu czy jego lokalizacja, ale również takie elementy biznesu jak doskonały produkt, dostosowanie się do potrzeb lokalnego rynku i łączenie usług stacjonarnych z dojazdowymi.

Swoją przygodę z Toruń Plaza rozpoczęłam równo pięć lat temu – mówi Magdalena Rutkowska, właścicielka Green Place i mistrz florystyki – na początku prowadzenie biznesu w tak wielkim centrum handlowym wydawało się poza moim zasięgiem. Wiele osób przestrzegało mnie przed czynszem, długoterminowymi umowami itd. Mimo wszystko podjęłam ryzyko i dziś nie żałuję. Dzięki skupieniu na kwiatach i klientach, zyskałam markę i zaufanie na rynku, a na piąte urodziny marki Green Place zdecydowałam się otworzyć nowy lokal i wyjść z dotychczas zajmowanej wyspy.

Wspomniany nowy lokal o powierzchni przeszło 74 mkw., umiejscowiony na parterze Centrum, został wyposażony nie tylko w kwiaty i dekoracje, ale także oryginalne meble i akcesoria marki Belldeco, które klienci mogą kupić na miejscu lub zamówić. Właścicielka kwiaciarni wychodzi też ze swoimi usługami poza centrum handlowe – w Green Place można zamówić oryginalne dekoracje sal ślubnych, urodzin, komunii czy chrzcin. Niecodzienna jest również aranżacja lokalu – jedną ze ścian zdobi żywy mech norweski.

Właścicielem Toruń Plaza jest grupa Plaza Centers, która do tej pory zaprojektowała, wybudowała i wynajęła 33 centra handlowo – rozrywkowe. Oprócz zarządzania obiektami w Polsce, grupa jest obecnie skoncentrowana na otwarciu w kwietniu nowego centrum handlowego Belgrade Plaza w Serbii oraz przygotowuje się do realizacji kolejnych projektów w Rumunii.