Leclerc testuje nową usługą typu click and collect

Francuska sieć e.Leclerc tesuje nowy sposób odbioru internetowych zakupów. Chodzi o rozwinięcie usługi “drive”.

Testy nowego formatu “pedestrian drive” odbywają się w Lille. Jest to punkt stacjonarny zlokalizowany w centrum miasta, w którym klienci mogą odebrać zamówione wcześniej w sklepie online zakupy. Punkt ma ok. 50 mkw.

Już wcześniej Leclerc uruchomił podobną usługę dla zmotoryzowanych klientów. Punkty odbioru typu drive-thru zlokalizowane są jednak przede wszystkim na przedmieściach. Takie punkty są mało wygodne dla osób, które przemieszczają się pieszo, albo korzystają z komunikacji miejskiej. Ponieważ zakupy online produktów FMCG we Francji systematycznie rosną, Leclerc wpadł na pomysł uruchomienia punktów “pedestrian drive”. Zwłaszcza, że usługa typu click & collect jest dla sieci handlowych tańsza, niż dostawy realizowane przez kurierów. Jak wskazują również badania rynkowe, klienci coraz chętniej korzystają z możliwości samodzielnego odbioru internetowych zakupów. Powód? Mogą to zrobić w dowolnym czasie i w wybranym przez siebie miejscu.

W sklepie internetowym Leclerc na rynku francuskim dostępnych jest ok 12 tys. produktów codziennego użycia, w tym również produkty spożywcze.

Leclerc rozszerza sprzedaż online w Polsce

W Polsce sprzedaż przez online realizowana jest przez 11 hipermarketów Leclerc zlokalizowanych w 9 miastach:  Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Lublinie, Rzeszowie, Radomiu, Katowicach, Elblągu i Kielce. Dostawy zakupów z e-sklepu realizowane są przez kurierów.

Zamówienia można składać przez całą dobę od poniedziałku do niedzieli, wystarczy tylko komputer i dostęp do Internetu. Zamówienie składa się za pomocą kilku kliknięć myszką, a cała procedura jest łatwa, przyjemna i trwa zaledwie kilka minut. Produkty są starannie wyselekcjonowane, szczelnie zapakowane, artykuły spożywcze oddzielone od chemicznych.

Ceny produktów w sklepie internetowym są identyczne, jak w supermarkecie E. Leclerc. Płatności można dokonać kartą płatniczą, kredytową, gotówką lub przelewem.

E.Leclerc to pierwsza europejska sieć zrzeszająca niezależnych handlowców prowadzących pod wspólnym szyldem ponad 500 sklepów wielkopowierzchniowych we Francji i innych krajach europejskich. Ta najdłużej działająca w Polsce, bo już od 1995 roku, sieć super i hipermarketów, nie jest wielkim koncernem, tylko stowarzyszeniem niezależnych przedsiębiorców. Każdy sklep to odrębny podmiot – mała firma, robiąca wiele dla lokalnego rynku i płacąca podatki w kraju, w którym działa.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.