Mariann Wenckheim opowie o sklepach przyszłości na SCF 2017

Robienie zakupów powinno być nie tylko szybkie i wygodne. To powinna być przygoda, zabawa i przyjemność – mówi redakcji Reatilnet.pl Mariann Wenckheim, Business Development Director w czołowej londyńskiej agencji 20.20. Mariann Wenckheim wystąpi podczas wiosennej edycji Shopping Center Forum.

Agencja 20.20 zajmuje się całościowym projektowaniem i budowaniem wizerunku marki. Nadrzędnym celem jest dostarczenie klientom niezapomnianych przeżyć, które mają skłonić ich do dokonania zakupu w danej sieci handlowej czy usługowej.

– Tworzymy strategie i dopasowujemy do nich innowacyjne rozwiązania, które mają zbudować pozytywny wizerunek danej marki, a także niezapomniane doświadczenie zakupowe, zarówno w realnym świecie, jak i online – wyjaśnia Mariann Wenckheim.

Biuro podróży TUI

Budowanie emocji

Firma 20.20 ta jest znana z rozwiązań dla marek jak m.in. Sainsbury’s, Maplin, Mothercare, Hobbycraft, Prenatal, Strauss Innovation czy szwajcarskiej sieci księgarń P&B. 20.20 było także autorem wykorzystujących najnowocześniejsze technologie projektów dla sieci sprzedaży Nissan czy biur podróży TUI, tworzyło także nową identyfikację wizualną marki i projekt siedziby klubu Arsenal FC.

Sklep sieci Maplin

– Kilka elementów, niezależnie od branży, jest kluczowych. Po pierwsze klient musi mieć łatwy i bezproblemowy dostęp do informacji o produktach i ofercie danej marki. Należy wykorzystać w tym celu zarówno interaktywne ekrany czy infokioski, ale nie można zapominać także o roli dobrze wyszkolonych sprzedawców, którzy powinni służyć klientom radą. Wygodnym rozwiązaniem jest udostępnienie klientom samoobsługowych kas. Przede wszystkim jednak cały proces zakupowy musi być przyjazny i ciekawy, powinien dostarczać klientom wartości dodanej w postaci rozrywki i pozytywnych przeżyć. A wszystko to w miłym i efektownym wizualnie otoczeniu – opowiada Mariann Wenckheim.

Praktyczne i przyjemne

Wszystkie nowo otwierane salony sieci Empik powstają w zgodzie z nowym konceptem marki – tzw. Future Store. Przy pracach nad aranżacją współpracowano właśnie z agencją 20.20. Dużą wagę przywiązano do intuicyjnego rozmieszczenia poszczególnych działów, poruszanie się po salonie jest znacznie łatwiejsze dzięki czytelnej nawigacji. Wprowadzono jasny język kolorów, który ułatwia szybkie odnalezienie strefy nowości, bestsellerów czy produktów rekomendowanych przez Empik albo dostępnych tylko w tej sieci. Przy pracy nad aranżacją współpracowano z londyńską agencją 20.20.

– Naszym celem było stworzenie projektu, który zachwyci klienta. Empik „na zawsze nowy” – bo tak roboczo nazwaliśmy nasz projekt – opowiada klientowi fascynującą i ekscytującą historię. Także przez połączenie świata realnego z internetowym światem empik.com. Nowy Empik inspiruje do odkrywania kultury i rozrywki, jest przewodnikiem po ciekawych formach spędzania wolnego czasu. Jednym słowem – to miejsce, które celebruje kreatywność, ciekawość i radość z odkrywania ciągle czegoś nowego – podkreśla Mariann Wenckheim.

Empik Future Store
Empik Future Store
Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY