Empik: uczestnicy programu lojalnościowego wydają 20 proc. więcej

Nawet 40 procent wartości sprzedaży całej sieci przechodzi przez karty Mój Empik. Średni koszyk klienta z kartą jest wyższy o blisko 20 proc. od transakcji dokonanych przez klientów bez kart – mówi redakcji Retailnet.pl Barbara Fitał, menadżer ds.programu lojalnościowego w sieci Empik.

Empik jest Partnerem Merytorycznym wiosennej edycji Shopping Center Forum. Forum odbędzie się 5 kwietnia 2017 roku na stadionie warszawskiej Legii.

Integracja światów online i offline

Jest to pierwszy program lojalnościowy na tak dużą skalę, który z sukcesem łączy online i offline w jeden zintegrowany system. Program jest całkowicie kompatybilny z aplikacją mobilną Empik i dostępny bezpośrednio na ekranie telefonu klienta.

– Aplikację pobrało już ponad 200 tysięcy osób, a 80 proc. z nich jest w programie Mój Empik. Już ponad 10 proc. procent kupujących stacjonarnie korzysta z wirtualnej karty. Klienci mają ułatwiony dostęp do historii zakupów i program rozwiązuje problem gromadzenia paragonów. Zwrotu bądź wymiany produktów można dokonać na podstawie właśnie historii zakupów – mówi Szymon Bujalski, dyrektor empik.com.

Aplikacja mobilna Empiku to nie tylko łatwy dostęp do programu – zniżek, zwrotów i spersonalizowanych informacji o promocjach i wydarzeniach, ale również możliwość sprawdzenia dostępności poszukiwanego produktu, skaner muzyki, który znajduje wykonawcę, tytuł piosenki, albumu i pozwala też na zakup utworu, skaner kodów kreskowych i okładek, dzięki któremu odbiorcy mają możliwość poznania opinii innych użytkowników i dodanie pozycji do listy zakupowej. Dodatkowo użytkownicy aplikacji mogą tworzyć własne listy prezentów, biblioteczkę posiadanych książek, filmów, płyt oraz gier i dzielić się nią z innymi.

Wysoki wskaźnik Open Rate

Informacje o promocjach w ramach Mojego Empiku można otrzymać mailem, smsem albo sprawdzić je w sklepie lub aplikacji. Empik podkreśla i chwali się, że personalizowana komunikacja kanałem e-mail ma bardzo wysokie wskaźniki otwieralności – najwyższy Open Rate, który udało się osiągnąć, wyniósł 44 proc. w przypadku promocji dot. sezonu 4 Sherlocka (średni rynkowy wskaźnik to 15 proc.).

– Wyniki promocji kierowanych do uczestników Mojego Empiku są imponujące  –  stawiamy na bardzo  atrakcyjne oferty i widać, że one działają. Jako przykład można przytoczyć chociażby 40-krotny wzrost sprzedaży w przypadku płyty „4” Beyonce  w porównaniu z okresem sprzed akcji – podkreśla Barbara Fitał.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY