Nowa marka w portfolio H&M zadebiutuje jesienią 2017 roku

Sklep H&M w Gemini Park Tychy

W drugiej połowie 2017 roku, wczesną jesienią, na rynku zadebiutuje nasza nowa marka Arket – zapowiada Karl-Johan Persson, prezes H&M.

Marka Arket będzie oferowała odzież dla mężczyzn, kobiet oraz dzieci, a także elementy wyposażenia wnętrz. Ma być pozycjonowana wyżej, niż wiodąca marka Grupy, czyli H&M. W nowopowstającej sieci dostępne będą także produkty innych marek.

– Tam gdzie będzie to możliwe, przy sklepach Arket powstaną również kawiarnie oferujące zdrową żywność i napoje. Pierwszy sklep powstanie w Londynie jesienią tego roku. Wówczas uruchomimy również sprzedaż online na 18 europejskich rynkach. Następne w kolejności będą sklepy stacjonarne w Brukseli, Kopenhadze i Monachium – wyjaśnia Karl-Johan Persson.

Rozwój sieci stacjonarnej

Na koniec lutego 2017 roku sieć sprzedaży szwedzkiej marki H&M liczyła 4393 sklepy. To o ponad 400 więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. W tym roku przybędzie ok. 430 kolejnych.

– W bieżącym roku zamierzamy kontynuować naszą ekspansję, zarówno offline jak i online. Łącznie otworzymy ok. 430 nowych sklepów stacjonarnych. Zamierzamy zadebiutować na 5 nowych rynkach. Mam na myśli Kazachstan, Kolumbię, Islandię, Wietnam i Gruzję. Jeżeli chodzi o rozwój sprzedaży e-commerce, to planujemy rozpoczęcie sprzedaży w Turcji, Tajwanie, Hong kongu, Makao, Singapurze oraz Malezji – wylicza Karl-Johan Persson.

Jak dodaje prezes H&M, z pośród 430 nowych sklepów, które mają być otwarte w bieżącym roku, zdecydowana większość będzie działała pod szyldem H&M, a ok. 70-80 będą stanowiły sklepy innych marek wchodzących w skład szwedzkiej grupy.

Wzrost sprzedaży dzięki strategii omnichannel

Jak poinformował Karl-Johan Persson, prezes H&M, sprzedaż w I kwartale 2017 roku (1 grudnia 2016 – 28 lutego 2017) wyniosła prawie 54,4 mld koron szwedzkich. To w przeliczeniu ok. 5,7 mld euro. Oznacza to wzrost o ok. 3 proc. rok do roku. – Wyniki mogłyby być lepsze, ale nie sprzyjał nam kalendarz. Tegoroczny luty był krótszy niż ubiegłoroczny – przyznał Karl-Johan Persson.

– Nasz strategia jest jasna. Integrujemy sprzedaż online z salonami stacjonarnymi. Wszystko po to, aby zapewnić konsumentom bezproblemowe zakupy, niezależnie w jakim kanale ich dokonują. Chodzi m.in. o takie funkcjonalności jak możliwość zwrotu internetowych zakupów w sklepie stacjonarnym, usługę click and collect, mobilne płatności czy rozwój programu lojalnościowego – podkreśla Karl-Johan Persson.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.