Amazon Fresh Pickup, czyli usługa click and collect w 15 minut

Osobisty odbiór internetowych zakupów bez wychodzenia z auta? I to w 15 minut od złożenia zamówienia? To już możliwe.

Amerykański gigant testuje nowatorskie rozwiązanie: klient zamawia towar w sklepie online, wybiera godzinę odbioru zamówienia, podjeżdża do wyznaczonego punktu, a pracownik Amazon przynosi mu paczkę pełną zakupów wprost do bagażnika samochodu. Cały proces może trwać jedynie 15 minut.

Obecnie trwają testy usługi AmazonFresh Pickup w dwóch lokalizacjach w Seattle. Póki co mogą z niego skorzystać jedynie pracownicy firmy, ale już wkrótce usługa ma być udostępniona uczestnikom programu Amazon Prime. Jak podkreślają przedstawiciele Amazon, usługa nie będzie dodatkowo płatna i nie będzie miała ograniczeń w postaci minimalnej wartości zamówienia.

Wraz z rozwojem tej usługi, w ofercie ma się pojawić szerszy zakres produktów, m.in. mięso, świeże produkty, pieczywo czy nabiał.

Amazon testuje innowacyjną sprzedaż stacjonarną

AmazonFresh Pickup to nie jedyny pomysł amerykańskiego giganta, który ma połączyć świat zakupów online i offline, a także stworzyć wygodne i bezproblemowe Shopping Experience. Pod koniec 2016 roku Amazon rozpoczął testy sklep stacjonarnego, w którym kupujący po prostu biorą towar z półek i wychodzą, bez przechodzenia przez kasy.

Aby zrobić zakupy w sklepie, należy włączyć telefon i przyłożyć go do specjalnego tagu, który aktywuje aplikację oraz pozwala się połączyć z kontem Amazon Prime. Usługa o nazwie Amazon Go następnie sprawdza, jakie przedmioty użytkownik wziął do koszyka jednocześnie dodając je do wirtualnego koszyka w sklepie Amazon. Jeśli klient rozmyśli się i odłoży produkt, również jest on usuwany z koszyka w sklepie internetowym.

Po wyjściu użytkownika ze sklepu obciążane jest jego konto w sklepie internetowym. Dzięki temu nie ma potrzeby stania w kolejce w kasie.

Jak zapowiadają przedstawiciele firmy, do końca 2018 roku Amazon otworzy 20 stacjonarnych sklepów spożywczych. Jeśli efekty programu pilotażowego będą obiecujące, w latach 2020-2030 ma zostać otwartych nawet 2 tys. kolejnych sklepów pod marką Amazon Fresh. W trakcie pilotażu przetestowane będą dwie wersje sklepu. Dziesięć placówek będzie działało wyłącznie w modelu click and collect, gdzie klienci Amazon będą mogli odbierać zakupy zamówione przez sieć. Kolejne 10 będzie działało w modelu tradycyjnego sklepu, gdzie klienci będą mogli dotknąć towaru przed zakupem.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.