– Chcemy zainteresować polski rynek handlowy inwestycją, realizowaną po sąsiedzku, bo w Czechach. Ten znany, outletowy format nowej inwestycji, sprawdził się już raz na rynku czeskim, kiedy to z sukcesem zrealizowaliśmy Fashion Arena Outlet w Pradze – mówi Michal Blovský, Senior Lease Manager, z czeskiego oddziału TK Development. – Zapraszamy do współpracy polskie marki i sieci handlowe, które poszukują nowych możliwości rozwoju w bliskiej odległości od Polski

Outlet Arena Moravia powstanie na granicy Ostrawy – trzeciego, co do wielkości miasta w Czechach, a tym samym w pobliżu granicy z Polską. Budowa ma wystartować jeszcze w I połowie 2017 roku. Ukończenie inwestycji i oddanie do użytku jest przewidywane na wiosnę 2018 roku.

Strefa oddziaływania

Niezależne badania rynkowe ukierunkowane na analizę zasięgu i docieralności inwestycji handlowych wskazały na duży potencjał nowego projektu TK Development.

– Ponad 3,1 mln potencjalnych klientów mieszka w strefie zasięgu 60 minut jazdy samochodem. Sama Ostrawa liczy 300 tys. mieszkańców, a najbliższe otoczenie Outlet Areny Moravia to również miejscowości ościenne, jak Opava z populacją liczącą około 90 tys., czy Havířov (78 tys. mieszkańców) albo Ołomuniec (100 tys. mieszkańców) – podaje M. Blovský, TK Development.

Trzecie pod względem powierzchni i liczby zaludnienia miasto Ostrawa stanowi ważny ośrodek komunikacyjny, łączący Morawy z Górnym Śląskiem. Istotna z punktu widzenia cachtmentu jest rozwinięta komunikacja i sieć dróg szybkiego ruchu. Przez Ostrawę przebiega Autostrada D1, łącząca się w pobliskim Boguminie z polską Autostradą A1, dzięki czemu bezpośredni i szybki dostęp do inwestycji zyskują mieszkańcy polskiej strefy przygranicznej (około 400 tys. osób). Do granicy z Polską można dotrzeć w zaledwie 10 minut, a w odległości około 30 km od planowanej inwestycji znajdują się Wodzisław Śląski i Jastrzębie Zdrój.

Nowe doświadczenia zakupowe

Outlet Arena Moravia zakłada powstanie 70 sklepów o powierzchni handlowej GLA ponad 11,7 tys. mkw. w Fazie 1, w ramach której wynajęto już 65% powierzchni. Swoje sklepy otworzą tu rozpoznawalne międzynarodowe i lokalne marki, jak: Adidas, Puma, Mustang, Desigual, Gant, Nautica, Ecco, Benetton, Pepe Jeans, Blažek fashion, Pompo toys, Home&Cook, Klenoty Aurum, Lindt, Costa Coffee.

– Wyszliśmy z założenia, że Outlet Arena Moravia będzie się charakteryzować wygodą robienia zakupów, stąd realizacja inwestycji zakłada dostęp do każdego sklepu z zewnątrz. Wierzymy, że klienci docenią nowe doświadczenia zakupowe, mając do dyspozycji – obok zakupów – ofertę gastronomiczną oraz możliwość spędzenia czasu wewnątrz, jak i na zewnątrz obiektu. Rodziców z dziećmi ucieszy fakt realizacji placu zabaw. Wszystko to razem daje przyjemną i relaksującą atmosferę, a to z kolei wpłynie na zwiększony czas przebywania klienta w Outlet Arena Moravia. – opowiada Michal Blovský, TK Development.

Centrum outletowe Arena Moravia ma doskonałą widoczność, jest strategicznie zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie skrzyżowania autostrady D1 i ulicy Hlučínskiej. Lokalizacja ta zapewnia przepływ około 60 tys. samochodów na dobę. Udogodnieniem będzie regularny autobus, kursujący pomiędzy ścisłym centrum Ostrawy a inwestycją Outlet Arena Moravia, zapewniając szybki przejazd w czasie około 10 min.

Outlet Arena Moravia to inwestycja w znanym, wyprzedażowym formacie, bazująca na sukcesie Fashion Arena Outlet w Pradze. O możliwościach współpracy będzie można porozmawiać z przedstawicielami czeskiego oddziału TK Development podczas wiosennej edycji Shopping Center Forum 2017.

Czeski odział TK Development z biurem w Pradze funkcjonuje od 1997 roku, i na przestrzeni 20 lat aktywności zrealizował 14 centrów handlowych w Czechach i na Słowacji o łącznej powierzchni 295 tys. mkw. Pośród realizacji w Czechach znalazło się 9 inwestycji handlowych: Futurum Ostrawa, Futurum Hradec Králové, Hana Olomouc, Varyáda Karlowe Wary, Frydek Mistek oraz Fashion Arena Outlet Center Praga. Realizacje w Słowacji dotyczą m.in.: Košice Optima, MAX w Popradzie i Trenczynie.