W dzisiejszych czasach nie można być silną marką na rynku bez aktywnej obecności w kanale e-commerce – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Marek Czupryna, prezes sieci 5.10.15.

Marka 5.10.15. już od niemal 25 lat jest ważnym graczem na rynku odzieży dziecięcej. Sieć sprzedaży liczy sobie obecnie ponad 200 sklepów. Posiada także prężnie działający sklep internetowy, który powstał w wyniku podążania za potrzebami klientów i chęcią dotarcia do jak najszerszej grupy odbiorców.

– Sklepy stacjonarne oraz sklep internetowy nie mogą istnieć niezależnie. Jesteśmy tam gdzie jest nasz klient, a on nieustannie przenika między kanałami. Marka 5.10.15. stale rozwija tzw. strategię omnichannel, dlatego też w pierwszej połowie roku rozpoczęliśmy już wdrażanie usługi click&collect, czyli zamów on-line i odbierz w sklepie. Obecnie usługa jest już dostępna w 120 sklepach – wyjaśnia Marek Czupryna.

marek czupryna
Marek Czupryna, prezes sieci 5.10.15.

Program lojalnościowy spoiwem strategii omnichannel

Strategia omnichannel wynika z faktu, że konsumenci obecnie stykają się z marką 5.10.15. na różnych płaszczyznach zarówno w sklepach stacjonarnych, sklepie internetowym jak i w kanałach social media.

– Dlatego stawiamy na spójną i przenikającą się komunikację w wielu kanałach jednocześnie. Chcemy, aby wszystkie kanały sprzedaży wzajemnie się przenikały i uzupełniały, dając klientowi pełen wachlarz dostępu do naszej oferty. Doskonałym spoiwem pomiędzy wszystkimi płaszczyznami obecności jest nasz program lojalnościowy, który dynamicznie rozwijamy już od kilku lat – dodaje prezes sieci 5.10.15.

Nowy sklep internetowy

Nowy sklep internetowy sieci 5.10.15. powstał pod koniec 2015 roku w oparciu o oprogramowanie firmy i-systems. Stanowi punkt wyjściowy do pełnej realizacji strategii omnichannel, która umożliwi integracje e-sklepu z ponad 200 stacjonarnymi punktami sprzedaży na terenie całego kraju.

Nowy sklep internetowy to począwszy od zmiany wizerunkowej i poszerzenia asortymentu, wiele nowych opcji dla klientów. Dodano podgląd dostępnych rozmiarów z list produktów, wzbogacono opcje wyszukiwania i filtrowania, powstała pełna logika promocji połączona z programem lojalnościowym, który również został odświeżony. Usprawnienie integracji systemów pozwala na szybsze dostarczanie zamówień do klientów. Dzięki temu większość paczek jest wysyłana w dniu zamówienia, a dostarczana dzień po nim.

Cały system e-commerce został przygotowany według najlepszych standardów responsive web design. Nowy sklep internetowy marki 5.10.15. automatycznie dostosowuje się do rozdzielczości ekranu na którym jest wyświetlany. Wszystkie prace developerskie nad pełną mobilnością sklepu internetowego zostały przeprowadzone według zasady mobile first. Oznacza ona, że na początku pracowano nad wyglądem sklepu na najmniejszych urządzeniach, a następnie rozszerzano pole robocze. Wdrożenie sklepu również przebiegało według tej metody. Dzięki temu zakupy z urządzeń mobilnych są dużo prostsze.