Kraków to strategiczne miejsce dla rozwoju marki Starbucks w Polsce. Otwarcie największej kawiarni Starbucks w Polsce w stolicy Małopolski spotkało się kilka miesięcy temu z ciepłym przyjęciem i udowodniło, jak duży jest jeszcze potencjał do powstania kolejnych lokali w tym mieście.

Ekspansja Starbucks w Krakowie

Krótki czas oddzielający powstanie naszej największej kawiarni w Polsce od uruchomienia siódmego już lokalu Starbucks w tym mieście pokazuje, jak wielu mamy  fanów wśród mieszkańców i turystów Krakowa, ceniących dobrej jakości kawę. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom otwieramy kolejny lokal w centralnym miejscu na mapie Starego Miasta, przy ulicy Floriańskiej – mówi Katarzyna Pijanowska, Brand Manager Starbucks.

8 kwietnia rusza kolejna, siódma już w Krakowie kawiarnia sieci Starbucks. Nowy lokal mieści się przy ulicy Floriańskiej 17,  w samym sercu Starego Miasta. Na powierzchni liczącej 165 metrów znajduje się 60 miejsc siedzących, idealnych zarówno dla turystów, którzy będą mieli ochotę odpocząć podczas zwiedzania, jak i osób wstępujące po swoją ulubioną kawę w drodze do pracy.

Starbucks w Polsce i na świecie

Historia Starbucks rozpoczęła się w 1971 roku w Seattle w Stanach Zjednoczonych. Tam powstała pierwsza niewielka kawiarnia w historycznym Pike Place Market. Zarówno nazwa, jak i logo Starbucks są mocno osadzone w symbolice żeglugi, z którą z kolei wiąże się historia handlu kawą i jej sprowadzenia do Ameryki Północnej. Na świcie działa 272 lokali, a w Polsce 52 kawiarnie. Marka należy do AmRest Holdings, który prowadzi obecnie ponad 1 000 restauracji w 13 krajach. AmRest Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka rozwija również działalność w Europie Zachodniej, Rosji oraz Chinach.