Niższe zatowarowanie sklepów powodem słabszych wyników TXM

Salon TXM

Odzieżowa sieć dyskontowa TXM osiągnęła w marcu br. 25 mln zł obrotów, czyli o 10 proc. mniej w ujęciu r./r. Spadek sprzedaży wynikał z utrzymującego się przez pierwsze trzy tygodnie miesiąca niższego zatowarowania sklepów wynikającego m.in. z powiększenia magazynu i wdrożenia nowych systemów do jego obsługi.

– Najważniejszy wpływ na osiągnięty poziom sprzedaży w marcu br. miało utrzymujące się przez pierwsze trzy tygodnie miesiąca niższe zatowarowanie sklepów TXM. Było to konsekwencją istotnego zaburzenia procesu dostaw, wynikającego m.in. z uruchomienia nowego systemu SAP klasy ERP wspomagającego zarządzanie, w zakresie zatowarowania. Wpływ miało także wdrożenie nowego systemu klasy WMS w magazynie centralnym oraz powiększenie jego powierzchni o 100 proc., aby zapewnić możliwość obsługi rosnącej sieci sklepów i rozwijającego się sklepu internetowego – komentuje Lech Przemieniecki, Prezes Zarządu TXM S.A.

Wartość sprzedaży TXM

Szacunkowa wartość sprzedaży zrealizowana przez TXM w marcu br. wyniosła 25 mln zł, co oznacza spadek o 10 proc. w porównaniu do tego samego miesiąca poprzedniego roku. Z tego przychody sklepu internetowego www.txm24.pl wyniosły 0,6 mln zł i były o 3 proc. wyższe w ujęciu r./r. W ujęciu narastającym sprzedaż odzieżowej sieci dyskontowej od początku roku wyniosła 72 mln zł i była 1 proc. wyższa w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. W tym sprzedaż sklepu online wyniosła 1,9 mln zł i była 15 proc. wyższa w ujęciu r./r.

Sieć TXM na koniec marca br. składała się z 406 sklepów własnych o łącznej powierzchni 102,7 tys. mkw., która była o 29 proc. wyższa niż na koniec marca 2016 r.

400 sklepów w sieci TXM

TXM S.A. jest właścicielem ponad 400 sklepów dyskontowych TXM zlokalizowanych na terenie całego kraju oraz za granicą. Prowadzi także sprzedaż internetową przez e-sklep www.txm24.pl. Sklepy TXM oferują szeroką gamę odzieży oraz innych artykułów tekstylnych w konkurencyjnych cenach. Firma TXM S.A. (dawniej Adesso S.A.) została zarejestrowana w Krakowie w 1989 r. Od samego początku swojego istnienia działa w branży tekstylno-dziecięcej. Spółka należy do grupy kapitałowej Redan S.A.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.