Sieć salonów optycznych Fielmann posiada łącznie 705 salonów, z czego 20 zlokalizowanych jest w Polsce. – Docelowa planujemy w Polsce 40 salonów – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Dr Stefan Seidens, Członek Zarządu spółki Fielmann.

Pierwszy sklep tej marki w Polsce powstał w 1999 roku w Poznaniu. Obecnie niemiecka marka posiada również salony w Bydgoszczy, Bytomiu, Chorzowie, Częstochowie, Gdańsku, Gdyni, Gliwicach, Katowicach, Koszalinie, Krakowie, Legnicy, Łodzi, Płocku, Poznaniu, Radomiu, Szczecinie i Wrocławiu. Jak zapowiadają władze spółki, to nie koniec ekspansji w naszym kraju.

– Fielmann cieszy się  wśród klientów w Polsce niezmienną popularnością, dlatego optymistycznie planujemy nasze dalsze działania. Starannie przygotowujemy dalszą ekspansję, rozbudowujemy istniejącą sieć salonów, powiększamy powierzchnie sprzedaży , przenosimy się do lepszych lokalizacji oraz otwieramy nowe salony. W przyszłości planujemy w Polsce 40 salonów – tłumaczy Dr Stefan Seidens.

200 mkw. w dobrej lokalizacji

Salony optyczne sieci Fielmann zlokalizowane są zarówno w centrach handlowych, jak również w lokalach przy ulicach największych polskich miast.

– Naszym celem w Polsce jest obecność we wszystkich miastach powyżej 200.000 mieszkańców. Szczególnie interesujące są atrakcyjne lokalizacje przy chętnie uczęszczanych ulicach handlowych, jak i lokale w najlepszych galeriach i centrach handlowych. Fielmann planuje salony o powierzchni między 150 a 250 metrów kwadratowych – wyjaśnia Członek Zarządu spółki Fielmann.

Poza sklepami w Polsce, marka prowadzi także sprzedaż w Niemczech, we Włoszech, w Austrii, Luksemburg, Holandii oraz Szwajcarii.

Sprzedaż soczewek online

Poza dynamicznym rozwojem sieci salonów stacjonarnych, niemiecka marka rozwija także sprzedaż w kanale e-commerce.

– W Niemczech i Austrii Fielmann oferuje możliwość wygodnego zamówienia soczewek kontaktowych online. W przyszłym roku planujemy udostępnić ten serwis również naszym klientom w Polsce. Widzimy duży potencjał w inteligentnym połączeniu nowoczesnych narzędzi cyfrowych z kompetencjami stacjonarnymi. W przyszłości planujemy silniejszą integrację naszej aktywności w Internecie z salonami oraz stworzenie nowych, cyfrowych serwisów dla naszych klientów – podkreśla Dr Stefan Seidens.

Akcje firmy Fielmann są notowane w niemieckim indeksie MDAX oraz w regionalnym, północnoniemieckim indeksie HASPAX. Firma jest uznawana za lidera branży w Niemczech i jedną z największych sieć salonów optycznych w Europie.