Tesco walczy o poprawę rentowności

tesco clickandcollect

W ostatnim roku finansowym Tesco zanotowało wzrost przychodów i wyższą sprzedaż. Wyjątek stanowi rynek polski.

Dochód grupy wzrósł w roku finansowym 2016/2017 o 3,7 proc., osiągając poziom 55,9 mld funtów. Sprzedaż zwiększyła się o 4,3 proc. do poziomu 49,9 mld funtów. 

– Mamy niższe ceny a poziom obsługi i dostępność produktów nigdy nie były lepsze. Ekskluzywne marki w kategorii świeżych produktów spożywczych wzmocniły naszą wartość, a jakość żywności jest na najwyższym poziomie od pięciu lat. Jednocześnie wzrosły zyski, wygenerowaliśmy więcej środków pieniężnych i znacznie zmniejszyliśmy zadłużenie – komentuje Dave Lewis, dyrektor generalny Tesco.

Polski rynek wyzwaniem

Tymczasem w Polsce sprzedaż towarów w sieci Tesco, łącznie z paliwami, wyniosła 10,8 mld zł netto, wobec 11,2 mld zł rok wcześniej.

– W Europie Środkowej sprzedaż w sklepach porównywalnych wzrosła na wszystkich rynkach z wyjątkiem Polski, która pozostaje bardzo konkurencyjnym rynkiem – komentują władze spółki. Dodają, że konkurencyjność polskiego rynku zaważyła na zyskowności biznesu w całej Europie Środkowej.

Redukcja kosztów, wyższa rentowność

Jak czytamy w raporcie Tesco, firma zamierza koncentrować się na dalszej poprawie rentowności biznesu w całym regionie CEE. Chodzi m.in. o uproszczenie struktury zarządzania, obcięcie kosztów administracyjnych, oraz zamknięcie nierentownych sklepów. Kolejną kwestią jest usprawnienie logistyki.

– Otwarcie nowego centrum dystrybucyjnego w Poznaniu pozwoliło zredukować koszty transportu o 20 proc. – przyznają przedstawiciele brytyjskiej sieci. Tesco podkreśla również, że wprowadzenie podatku od handlu w Polsce pozostaje zawieszone w oczekiwaniu na wynik dochodzenia Komisji Europejskiej, ale firma nadal zachowuje ostrożność w związku z potencjalnymi zmianami legislacyjnymi na rynkach europejskich.

Na koniec lutego 2017 roku firma posiadała w Polsce 429 placówek, o 11 mniej niż rok wcześniej. Tesco funkcjonuje w Polsce od 1995 r. Obecnie zatrudnia ponad 28 tys. osób i oferuje produkty 3,7 tys. dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza ponad 5 milionów klientów.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.