Intersport szacuje wyniki w pierwszym kwartale

Sklep Intersport

Zarząd spółki Intersport Polska S.A. poinformował, że według wstępnych szacunków spółka osiągnęła w I kwartale 2017 roku łączną wartość przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 48.331 tys. zł, czyli o 12,5 proc. mniej w stosunku do I kwartału 2016 roku (było: 55.227 tys. zł).

Sprzedaż LFL sieci Intersport

W ujęciu LFL (na bazie porównywalnych sklepów) sieć Intersport Polska odnotowała o 7,4 proc. mniejszą sprzedaż rok do roku, jednocześnie poprawiając w I kwartale 2017 roku marżę proc. ze sprzedaży. W I kwartale 2017 roku spółka wypracowała zysk brutto w wysokości 704 tys. zł (w I kwartale 2016 r. było: 1.085 tys. zł).
Narastająco, od stycznia do marca 2017 roku, EBITDA wyniosła 2.407 tys. zł (w I kwartale 2016 r. było: 3.361 tys. zł). Jednocześnie spółka poinformowała, że szczegółowy raport finansowy za I kwartał 2017 roku zostanie opublikowany 5 maja 2017 roku.

Przypomnijmy, w marcu tego roku zarząd spółki zaprezentował proces naprawczy w ramach którego przewidziano m.in. zakończenie procesu optymalizacji sieci sklepów orazuruchomienie nowej platformy internetowej w drugim kwartale 2017 roku, zintegrowanej ze sprzedażą w sklepach stacjonarnych. Jak poinformowano, wdrożenie tego nowoczesnego rozwiązania, w powiązaniu z dostępem do produktów z niższego poziomu cenowego, powinno pozwolić znacząco zwiększać obroty w e-sklepie. Zarząd zakłada, że docelowo udział sprzedaży internetowej może sięgnąć 10 proc. sprzedaży ogółem.

Program naprawczy Intersport

W 2016 roku spółka zamknęła trzy nierentowne sklepy. W I kwartale 2017 roku – w związku z planowym zakończeniem okresu obowiązywania umów najmu – IPL zamknęła dwa sklepy i planuje do końca roku zamknąć jeszcze jeden.

Obecnie sieć Intersport tworzy ok 30 sklepów. Zlokalizowane są przede wszystkim w największych centrach handlowych w wiodących miastach Polski. Średnia powierzchnia sklepu to ok. 1 tys. mkw.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.