Galeria Jurajska
Galeria Jurajska

Nowym operatorem spożywczym w Galerii Jurajskiej będzie jedna z największych sieci detalicznych w Polsce.  Otwarcie sklepu zaplanowano na wiosnę. W centrum trwają już prace remontowo-adaptacyjne przygotowujące nowy supermarket sieci  – podaje dyrekcja galerii

Mająca 1318 mkw. Biedronka zostanie otwarta jeszcze tej wiosny w Galerii Jurajskiej. Centrum handlowe pozyskało właśnie nowego operatora spożywczego.

Galeria Jurajska będzie prezentowana przez GTC na Shopping Center Forum 2017 CEE Edition.

Nowy operator spożywczy

Największa sieć detaliczna w Polsce, należąca do portugalskiej spółki Jeronimo Martins, zajmie w Jurajskiej lokal na parterze, który jesienią został zwolniony przez Almę, poprzedniego operatora spożywczego. Biedronka będzie jednym z największych sklepów w Galerii Jurajskiej.

– Przez blisko pół roku prowadziliśmy intensywne rozmowy z krajowymi i zagranicznymi sieciami handlowymi, starając się wybrać idealnego operatora spożywczego. Od początku stawialiśmy na znane i lubiane marki – mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.

– Jednocześnie zależało nam na tym, aby oferta sklepu była bogata, wysokiej jakości, a także  przystępna cenowo i dobrana do  lokalnego rynku. Biedronka stała się dla nas naturalnym partnerem, idealnie dopasowując się do luki, jaka powstała w naszej ofercie – dodaje.

O podjęciu współpracy zdecydowały także inne czynniki. Galerii Jurajskiej zależało przede wszystkim na obecności rozpoznawalnego operatora o mocnej i stabilnej pozycji na rynku, a także marki bardzo dobrze komunikującej się na lokalnym rynku.

– Biedronka doskonale sprawdza się jako operator spożywczy w wielu galeriach w Polsce. Ponadto jest to sieć, która intensywnie inwestuje w swoje supermarkety, jakość oferty i rozpoznawalność, nie tylko na lokalnych rynkach, ale  także ogólnopolsko. Dla Galerii Jurajskiej taki partner jest gwarancją sukcesu odświeżonej oferty spożywczej – mówi Bugajczyk.

Za decyzją Jurajskiej stał jeszcze jeden argument.  Centrum handlowe postanowiło wsłuchać się w swoich klientów. W przeprowadzonych w 2014 roku przez ARC Rynek i Opinia badaniach, aż 56% klientów Jurajskiej zadeklarowało, że robi regularnie zakupy w Biedronce. Była to najczęściej wskazywana sieć handlowa.

Decyzję Galerii Jurajskiej o współpracy z Biedronką chwali firma doradcza JLL.

– Biedronka dopełnia rozwijaną od kilku lat ofertę Galerii Jurajskiej. Taki najemca to dla centrum handlowego spory atut na lokalnym rynku. Tym bardziej, że portugalska sieć odeszła już od modelu dyskontowego, zwiększając w ostatnich latach udział produktów premium, zarówno spożywczych, jak również alkoholi – mówi Marcin Kopczyk, starszy konsultant, Dział Wynajmu Powierzchni Handlowych, JLL.

– Co ważne,  sieć dostosowuje również ofertę sprzedażową pod kątem odbiorcy w danej lokalizacji. W praktyce oznacza to, że zróżnicowany, szeroki wybór towarów, aktywny marketing oraz popularność sieci wśród polskich konsumentów ma szanse przyczynić się  do wzmocnienia portfolio najemców oraz pozyskania nowej grupy klientów Galerii Jurajskiej – dodaje.

Galeria Jurajska ruszyła w 2009 roku

Galeria Jurajska to trzecie centrum handlowo-rozrywkowe zrealizowane przez Globe Trade Centre S.A. (GTC) w Polsce i pierwszy nowoczesny obiekt tego typu w Częstochowie. Jego otwarcie nastąpiło w październiku 2009 roku. Galeria Jurajska usytuowana jest przy Alei Wojska Polskiego 207 – przebiegającym przez całą Częstochowę fragmencie drogi krajowej nr 1, łączącej północ i południe Polski.

Powierzchnia całkowita Galerii Jurajskiej wynosi 130 tys. mkw., z czego 49 tys. mkw. to powierzchnia handlowo-rozrywkowa, która mieści prawie 200 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz wielosalowe kino Cinema City. W ofercie Galerii Jurajskiej znajdują się sklepy najpopularniejszych marek polskich i międzynarodowych.  Wiele z nich na lokalnym rynku zadebiutowało w Galerii Jurajskiej. Swoje sklepy posiadają tutaj m.in. Alma, grupa LPP (Reserved, Cropp, Home & You, House, Mohito), grupa Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti), TK Maxx, C&A, Euro RTV AGD, Intersport, Empik, H&M, New Yorker, Smyk, Rossmann, Sephora, Super Pharm, Douglas, Promod, Trussardi, Apart i wiele innych. Do dyspozycji klientów Galerii Jurajskiej jest wielopoziomowy parking mogący pomieścić 2 tys. samochodów i 50 autokarów, a także nowocześnie zaaranżowana strefa restauracyjna z wydzieloną przestrzenią wypoczynkową.