Ochnik: planujemy intensywnie rozwijać e-sklep

– Strategia omnichannel jest dla nas niezwykle ważna. Sukcesywnie dążymy do wprowadzenia jej we wszystkich kanałach – mówi dla Retailnet.pl Monika Jedlińska dyrektor ds. e-commerce sieci Ochnik.

Firma Ochnik na rynku istnieje od ponad 26 lat. Od 2009 roku sprzedaż prowadzi przez e-sklep dostępny pod adresem www.ochnik.com

Retailnet.pl: – Jak ważnym kanałem sprzedaży dla spółki jest sklep internetowy?

Monika Jedlińska, Ochnik: – Sprzedaż internetowa była istotnym krokiem w rozwoju firmy, który z roku na rok zyskiwał na znaczeniu. Obecnie sklep internetowy stanowi bardzo ważny kanał sprzedaży. Wiążemy z nim duże oczekiwania i planujemy intensywnie go rozwijać.

– Czy udoskonalacie w e-sklepie rożne funkcjonalności, które mogą przynieść pozytywne skutki w zakresie logistyki, zatowarowania, marketingu, czy obsługi klienta? 

– Narzędzia wykorzystywane przez sklep internetowy są na bieżąco analizowane pod kątem użyteczności i rozwijane zgodnie z obowiązującymi trendami oraz oczekiwaniami klientów. W zeszłym roku wprowadziliśmy m.in. możliwość odbioru zamówienia w dowolnym salonie w Polsce. Obecnie pracujemy nad rozwiązaniem, które uprości procedurę zwrotów.

Strategia omnichannel jest dla nas niezwykle ważna. Sukcesywnie dążymy do wprowadzenia jej we wszystkich kanałach. W kwestiach marketingowo-wizerunkowych omnichannel funkcjonuje u nas już od bardzo dawna. Usprawnienie procesów zakupowych wymaga natomiast podjęcia działań z zakresu technologii i informatyki – a na to potrzeba czasu.

– Jaki procent ogólnych dochodów udaje się osiągnąć, dzięki sprzedaży przez sklep internetowy?

Niestety, nie mogę podać takich informacji. E-sklep stanowi bardzo ważny kanał sprzedaży i wciąż dynamicznie rośnie.

– Jakie dostępne są opcje dostawy? 

– Możliwa jest dostawa na dowolny wskazany przez klienta adres oraz usługa click&collect. Przesyłki dostarcza firma GLS, można odebrać je w wybranym salonie Ochnik. Nie mamy minimalnej wartości koszyka. Jest też możliwość śledzenia przesyłki i zmienienia adresu w trakcie dostawy.

– A co z aplikację mobilną? 

– Obecnie nie posiadamy własnej aplikacji mobilnej. Korzystaliśmy z tego narzędzia przez prawie trzy lata, ale nie spełniło naszych oczekiwań. Specyfika produktów Ochnik, które nie należą do segmentu FMCG, powoduje, że nasi klienci nie odczuwają potrzeby posiadania dedykowanej aplikacji. Responsywne wersje strony i e-sklepu całkowicie zaspokają oczekiwania klientów korzystających z urządzeń mobilnych.

– Czy w social mediach prowadzone są działania pozwalających budować pozycję marki? 

Tak. Posiadamy konto na Facebooku, Instagramie i własny kanał na YouTubie. Prowadzimy je w przemyślany i konsekwentny sposób mający na celu wsparcie pozycji marki.

Firma Ochnik na rynku istnieje od ponad 26 lat. Polska marka prowadzi aktywną sprzedaż we wszystkich województwach Polski. Blisko 90 salonów firmowych Ochnik zlokalizowanych jest w najbardziej prestiżowych lokalizacjach, obejmujących centra handlowe. Oprócz regularnych salonów, odzież marki Ochnik dostępna jest także w outletach. Przedsiębiorstwo prowadzi również sprzedaż B2B i udostępnia swoje produkty w e-sklepie.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY