Dino Polska S.A., jedna z najszybciej rosnących sieci handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce, zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Jest to 488. spółka notowana na GPW i 5. debiut na rynku głównym GPW w 2017 r.

– Oferta Dino Polska to historyczna transakcja na polskim rynku kapitałowym, zarówno pod względem wartości oferty – ok. 1,65 mld zł, jak i ogromnego zainteresowania Spółką, które przełożyło się na ustalenie ceny dla inwestorów instytucjonalnych na poziomie wyższym niż cena maksymalna. Cieszymy się z tak dużego popytu na akcje Spółki, zarówno ze strony renomowanych polskich i międzynarodowych instytucji finansowych jak i inwestorów indywidualnych w Polsce. Okazane przez inwestorów zaufanie dodatkowo motywuje nas do dalszej, intensywnej pracy mającej na celu realizację strategii i utrzymanie dynamicznego tempa rozwoju Dinopowiedział Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.

IPO o najwyższej wartości

Oferta publiczna Dino była drugą pod względem wielkości ofertą spółki prywatnej w historii GPW oraz największą ofertą publiczną w Polsce od grudnia 2013 roku. Oferta Dino była także drugą ofertą w historii polskiego rynku kapitałowego, w ramach której Ostateczna Cena Akcji Oferowanych dla Inwestorów Instytucjonalnych była wyższa od Ceny Maksymalnej. Wśród inwestorów instytucjonalnych biorących udział w Ofercie Dino popyt na akcje wielokrotnie przewyższył ich podaż. Średnia stopa redukcji złożonych zapisów na Akcje Oferowane Inwestorom Indywidualnym wyniosła 75 proc.

Oferta objęła maksymalną przewidywaną liczbę akcji – 48.040.000 akcji, czyli wszystkie akcje należące do akcjonariusza sprzedającego (Polish Sigma Group S.à r.l. z siedzibą w Luksemburgu, należąca do Polish Enterprise Fund VI, zarządzanego przez Enterprise Investors).

Wartość oferty wyniosła ok. 1,65 mld zł, a kapitalizacja Spółki według Ostatecznej Ceny Akcji Oferowanych dla Inwestorów Instytucjonalnych wynosi ok. 3,4 mld zł. W Ofercie wzięły udział najważniejsze instytucje finansowe z blisko 20 krajów.

Jest to piąty debiut na Głównym Rynku GPW w 2017 r. i zarazem IPO o najwyższej wartości 1,65 mld zł od 2013 roku. Oferta publiczna akcji Dino spotkała się z ogromnym zainteresowaniem zarówno inwestorów instytucjonalnych jak i inwestorów indywidualnych. Cieszymy się, że w dniu dzisiejszym witamy na parkiecie spółkę z sektora prywatnego, o tak solidnych fundamentach. Jednocześnie tak ogromne zainteresowanie dzisiejszym IPO jest dowodem na to, że zarówno oferta spółek notowanych jak i samej Giełdy spełnia oczekiwania różnych grup inwestorówpowiedział Jarosław Grzywiński, p.o. prezes zarządu GPW.

628 sklepów

Dino to wiodący gracz w perspektywicznym i rosnącym segmencie supermarketów proximity w Polsce. W latach 2010-2015 Dino było najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce (pod względem średniej rocznej stopy wzrostu liczby sklepów i przychodów ze sprzedaży), a w 2015 roku drugą siecią w segmencie proximity pod względem wielkości przychodów ze sprzedaży (według raportu Rolanda Bergera z listopada 2016 r.).

Sieć Dino obejmuje 628 sklepów (dane na 31.12.2016 r.), zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 mkw. Większość sklepów Dino jest zlokalizowana w mniejszych miejscowościach, średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast, w lokalizacjach dogodnych dla klientów.