Sieci handlowe sięgają po neuromarketing

neurohm wystawca scf 2017 cee edition

Dzięki nowoczesnym metodom badawczym sieci handlowe mogą m.in. skuteczniej trafiać w gusta konsumentów i prowadzić efektywniejszą politykę cenową – twierdzą eksperci z Neurohm. Firma Neurohm jest partnerem merytorycznym jesiennej edycji Shopping Center Forum 2017 CEE Edition.

Polska firma badawcza Neurohm powstała na bazie prowadzonych od 20 lat prac badawczych prof. Rafała Ohme. Firma specjalizuje się w badaniu emocji, do czego wykorzystuje dwie autorskie metody: Biocode i Bionavi. Branża handlowa może je wykorzystać m.in. przy projektowaniu nowych witryn sklepowych, brandingu czy budowaniu polityki cenowej.

Testowanie emocji konsumentów

Bionavi to nowoczesna metoda badawcza oparta na pomiarze sygnałów generowanych przez ludzki organizm: aktywności fal mózgowych (EEG), reakcji skórno-galwanicznej (GSR) czy uwagi wzrokowej (ET). Dzięki synchronizacji tych miar możliwe jest testowanie emocjonalnych reakcji konsumentów.

– Dzięki pomiarowi fal mózgowych EEG możemy zbadać emocjonalne zaangażowanie odbiorców na dany komunikat, produkt bądź markę. Możemy stwierdzić, czy prezentowany materiał wzbudza pozytywne, czy negatywne reakcje i czy w konsekwencji konsumenci identyfikują się z przedstawionymi osobami bądź sytuacjami. Wskaźnik GSR odzwierciedla z kolei poziom pobudzenia wywołany przez ofertę produktową lub obietnicę marki. Przewiduje czy komunikat aktywizuje konsumenta i ostatecznie zachęci go do działania. Wskaźnik Attention (ET) odzwierciedla poziom uwagi wzrokowej konsumentów oraz przewiduje jak bardzo skupiają się oni na kluczowych elementach przekazu lub reklamy. Co więcej określa, które słowa, obiekty bądź elementy wywołują znaczącą reakcje emocjonalne – wyjaśnia Natalia Suska, dyrektor działu analiz w firmie Neurohm.

Klienci decydują o wyglądzie sklepu

W ten sposób można testować różnego rodzaju materiały już na bardzo wczesnym etapie ich tworzenia. Przykład? W jednym z badań sprawdzone zostały reakcje emocjonalne na kilkanaście wersji witryn sklepowych już na etapie komputerowych wizualizacji. W bardzo szybki sposób zdiagnozowano trzy z nich, które generowały najbardziej korzystne reakcje emocjonalne, wywoływały pozytywne emocje i zachęcały do wejścia. Co więcej, za pomocą analizy uwagi wzrokowej można było również precyzyjnie wskazać, które dokładnie elementy witryn najbardziej przyczyniły się do ich wygranej.

– Dzięki tej wiedzy klient mógł później przenieść te kluczowe oznaczenia na witrynach do wnętrza sklepu, oznaczając nimi newralgiczne z punktu widzenia sprzedaży punkty. Rekomendacje te umożliwiły stworzenie spójnej całości zarówno na zewnątrz sklepu, jak i po przekroczeniu wejścia, w jego wnętrzu – tłumaczy Natalia Suska.

Więcej na ten temat będzie można przeczytać w najbliższym numerze Shopping Center Poland Magazine.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.