biedra google

W ciągu pierwszego kwartału 2017 r. Biedronka otworzyła 11 sklepów i na koniec marca liczyła 2 729 placówek. Sieć zamknęła w badanym okresie 4 sklepy.

Grupa Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, podała wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2017 r. W tym czasie sprzedaż Grupy wyniosła 3,679 mld euro w porównaniu do 3,376 mld euro w I kw. 2016 r. (wzrost o 9 proc.). EBITDA wyniosła 192 mln euro w porównaniu do 183 mln euro w I kw. 2016 r.  Zysk netto Grupy to 83 mln euro, czyli tyle samo co w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Sprzedaż samej sieci Biedronka wyniosła w badanym okresie 2,53 mld euro w porównaniu do 2,28 mld euro w I kw. 2016 r., co oznacza wzrost LfL o 8,4 proc. Sprzedaż Pingo Doce wyniosła 823 mln euro (spadek LfL o 1,1 proc). Sprzedaż Recheio to 201 mln euro (wzrost LfL o 5,2 proc.). Sprzedaż brandu Hebe wyniosła 36 mln euro (27 mln euro w I kw. 2016 r.).

– W Polsce koncentrujemy się przede wszystkim na osiągnięciu jak najwyższej sprzedaży. Biedronka potrafi pozytywnie zaskoczyć klientów swoimi akcjami promocyjnymi jednocześnie dopasowuje ofertę do preferencji polskich konsumentów – wyjaśnia Pedro Soares dos Santos, prezes i CEO Jeronimo Martins.

Plany inwestycyjne na 2017 rok

100 nowych sklepów pod szyldem Biedronka i centrum logistyczne – to plany inwestycyjne Grupy Jeronimo Martins w Polsce, które mają być zrealizowane w 2017 roku.

Grupa Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, planuje wydać w 2017 roku na inwestycje ok. 700 mln euro. To o ponad 200 mln euro więcej niż rok wcześniej.

Znaczna część tych środków zostanie przeznaczona na rozwój możliwości logistycznych, w tym otwarcie kilku centrów dystrybucyjnych: po jednym w Polsce i Portugalii i trzech w Kolumbii. Dodatkowo powstanie kilkaset nowych sklepów, a część już istniejących zostanie zmodernizowana.