Carrefour
Sklep Carrefour

Na przestrzeni ostatniego czasu realne potrzeby konsumentów znacznie się zmieniły. Aby na nie odpowiedzieć, Carrefour wkracza do świata omnikanałowości.

Współczesny konsument oczekuje, że zakupy będą szybkie, wygodne, a dzięki mobilnym rozwiązaniom, możliwe do wykonania w dowolnym miejscu i czasie. Jednak samo otwieranie nowych sklepów czy rozwój oferty e-commerce to obecnie za mało, aby w pełni zaspokoić te potrzeby. Dlatego sieci handlowe coraz więcej uwagi poświęcają integracji kanałów sprzedaży.

Omnikanałowa sieć handlowa

Konieczność tę dostrzegła sieć Carrefour. O jej planach na wkroczenie do świata omnikanałowości opowiedziała redakcji Retailnet.pl Katarzyna Orlińska, dyrektor ds. digitalizacji w Carrefour Polska.

– Rok 2017 będzie dla nas przełomowy. Sfinalizujemy bowiem innowacyjne projekty, dzięki którym Carrefour stanie się nie tylko multi-, lecz także omnikanałową siecią handlową, oferującą swoim klientom nowoczesne usługi i rozwiązania – mówi Katarzyna Orlińska.

Popularność click&collect

Już dziś sieć zapewnia swoim klientom ponad 800 sklepów w 4 formatach – hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych. Od 2015 roku konsekwentnie inwestuje także w rozwój sklepu internetowego oraz mobilnej aplikacji Mój Carrefour, których powstanie stanowiło poniekąd wstęp do trwającej obecnie integracji kanałów sprzedaży.

– Gdy tworzyliśmy internetowy sklep eCarrefour, naszym celem było uzupełnienie oferty stacjonarnych sklepów o produkty niedostępne na tradycyjnych półkach. Obecnie nasi klienci mogą zamówić produkty online, ale odebrać je w jednym z 86 punktów click&collect na terenie całego kraju. Z tej możliwości korzysta około 8-9 procent naszych klientów – dodaje Katarzyna Orlińska.

Wkrótce konsekwentnie rozwijany sklep internetowy Carrefour stanie się częścią innowacyjnego konceptu sieci – Marketplace. Będzie to pierwsza w polskim sektorze retail internetowa platforma, dzięki której konsumenci zyskają dostęp nie tylko do bogatej oferty spożywczej Carrefour, lecz także zakupią np. produkty przemysłowe bezpośrednio od innych dostawców za pośrednictwem komputera, tabletu czy telefonu.