Kaufland otworzy 10 sklepów

kaufland-ecommerce

W ciągu dwóch najbliższych lat sieć zamierza otworzyć 10 nowych placówek.

W roku obrotowym 2016, zakończonym 28 lutego br. Kaufland Polska osiągnął ponad 10 mld złotych przychodów ze sprzedaży. Poziom przychodów wzrósł o blisko 6 proc., z 9,5 mld złotych w 2015 r.

Na wyniki finansowe Kauflandu w ubiegłym roku wpływ miały przede wszystkim: rozbudowa sieci, wzrost sprzedaży na dotychczasowej powierzchni (like for like) oraz zmiany asortymentu oferowanych produktów.

Plany inwestycyjne Kaufland

W roku obrotowym 2016 Kaufland przeznaczył na inwestycje ponad 500 mln złotych. W 2017 r. sieć planuje zwiększyć poziom inwestycji do ponad 700 mln z uwagi na planowane otwarcia pięciu nowych placówek oraz modernizacje istniejących. Kaufland w 2018 r. planuje uruchomienie kolejnych 5 sklepów.

Wraz z rozwojem organicznym Kauflandu rośnie też kwota odprowadzanych przez sieć podatków. W roku obrotowym 2016 wyniosła ona około 600 mln złotych (CIT, VAT, PIT i inne) w tym około 50 mln wyniósł podatek dochodowy (CIT) płacony przez spółki z o.o. lub przez wspólników spółki komandytowej. Informacja o wysokości zapłaconego podatku dochodowego przez Kaufland w Polsce wynika ze złożonych deklaracji podatkowych CIT-8.

W 2016 roku w odpowiedzi na rosnący popyt na produkty wegetariańskie, wegańskie, ekologiczne oraz bez laktozy Kaufland wprowadził nową linię artykułów marki własnej. Są to produkty pod nazwą K-take it veggie, K-Bio oraz K-Classic bez laktozy. Ponadto Kaufland rozwija asortyment w kategorii premium pod marką Exquisit.

Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada około 1200 sklepów i zatrudnia ponad 150 tysięcy pracowników. W Polsce pierwszy sklep sieci Kaufland został otwarty w 2001 roku. Dziś jest ich już ponad 200.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY