Kosmetyki ekologiczne to nie kolejna moda, ale dynamicznie rozwijający się segment, który na stałe zagościł na polskim e-rynku – uważa Paweł Paszkowski, Dyrektor E-commerce bdsklep.pl.

Wedle rynkowych szacunków, wartość sprzedaży kosmetyków i produktów toaletowych w 2016 może wynieść nawet 23 mld. Gros tej sprzedaży odbywa się za pośrednictwem sklepów stacjonarnych, czy wyspecjalizowanych drogerii internetowych. Ale także klasyczne e-markety widzą w tej branży wysoki potencjał.

– Już kilka lat temu postanowiliśmy ułatwić wyszukiwanie tego typu asortymentu, tworząc w naszym pasażu oddzielną sekcję bduroda.pl. Obecnie nasi klienci mogą wybierać spośród ponad 11 tysięcy produktów urodowych w różnych kategoriach, jak np. makijaż, ciało&kąpiel, pielęgnacja twarzy, włosy czy perfumeria, co stanowi prawie 10 proc. całego asortymentu bdsklep.pl. To, co jednak zasługuje tutaj na uwagę, to silny wzrost zainteresowania kosmetykami ekologicznymi oraz produkowanymi przez polskie marki – tłumaczy Paweł Paszkowski.

400 proc. wzrost ilości transakcji

Pierwszym sygnałem, by baczniej przyjrzeć się temu segmentowi, był paradoksalnie niedawny boom na produkty spożywcze i chemię gospodarczą spod znaku eko i bio. Trend ten szybko przenosił się bowiem na pozostałe aspekty życia codziennego, co pozwoliło na postawienia mocnej tezy, że ogarnie także obszar pielęgnacji ciała.

– Postanowiliśmy zainwestować w kategorię gotowych kosmetyków, które w kompleksowy sposób pomogą nam zadbać o urodę i systematycznie poszerzaliśmy asortyment bduroda.pl o naturalne produkty polskich i zagranicznych marek. O słuszności objętej przez nas w zeszłym roku strategii świadczą liczby. Wzrost ilości transakcji w ujęciu rok do roku (okres 2015 vs 2016), zawierających w koszyku te produkty, sięgnął blisko 400 proc.! Co warto podkreślić, stawiamy na te marki, które są trudniej dostępne w tradycyjnej sprzedaży, a za przystępną cenę oferują naprawdę wysokiej jakości produkty – wyjaśnia Paweł Paszkowski.

Bdsklep.pl to internetowy pasaż handlowy, oferujący klientom ponad 140 000 produktów. Istniejąca od 2006 platforma jest obecnie liderem polskiego rynku w zakresie e-groceries w modelu pure player (nieposiadający sklepów stacjonarnych).