pizza hut amrest

AmRest Holdings SE podpisał wstępne wiążące porozumie z Pizza Hut Europe Sarl US Branch  („PH Europe”) i Yum Restaurants International Russia and CIS LLC („PH Russia”). Postanowienie to określa główne warunki, na jakich ma dojść do zawarcia transakcji, której przedmiotem będzie uzyskanie praw master-franczyzobiorcy dla marki Pizza Hut na rynku rosyjskim oraz nabycie 18 restauracji Pizza Hut prowadzonych przez PH Russia.

W wyniku planowanej transakcji podmiot kontrolowany przez AmRest stanie się master-franczyzobiorcą 36 restauracji prowadzonych obecnie przez licznych sub-franczyzobiorców w Rosji, a także nabędzie prawa do udzielania franczyzy na prowadzenie restauracji Pizza Hut na rzecz osób trzecich (tzw. subfranczyza). Dodatkowo spółka zależna przejmie 18 restauracji własnych znajdujących się na terytorium Rosji.

Potancjał rynku

Cena zakupu będzie uzależniona od wyniku badania due diligence, które zostanie przeprowadzone przez AmRest. Do podpisania i finalizacji umów ma dojść nie później niż do 30 września 2017 roku.

Zarząd AmRest uważa, że marka Pizza Hut ma duży potencjał do rozwoju w Rosji. Uzyskanie praw master-franczyzobiorcy przyczyni się do zacieśnienia partnerstwa z Yum! Brands oraz umocni pozycję AmRest na rosyjskim rynku restauracyjnym.

AmRest Holdings SE jest największą publicznie notowaną spółką restauracyjną w Europie Środkowo-Wschodniej. Do zarządzanych przez nią marek należą: KFC, Pizza Hut, Starbucks i Burger King. AmRest jest także właścicielem marki La Tagliatella oraz dwóch chińskich konceptów: Blue Frog i KABB. Obecnie Spółka zarządza ponad 1,1 tys. restauracji w segmencie restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants) i restauracji z obsługą kelnerską (Casual Dining Restaurants) w 13 krajach: Polsce, Czechach, Słowacji, na Węgrzech, w Bułgarii, Rumunii, Serbii, Chorwacji, Rosji, Hiszpanii, Francji, Niemczech i Chinach

AmRest będzie wystawcą (stoisko 5.4) podczas Shopping Center Forum 2017 CEE Edition.