Lokalizacja sklepu ma ogromne znaczenie dla jego powodzenia. Galerie handlowe kuszą prestiżem i wysokimi obrotami. Druga strona medalu to różnego rodzaju zobowiązania i obostrzenia, których najemcy muszą przestrzegać już na etapie aranżacji przestrzeni sklepowej. Warto mieć to na uwadze wybierając partnera w zakresie projektu i realizacji wnętrza.

Cena prestiżu

Kiedy przedsiębiorca podejmuje decyzję o otwarciu lokalu w galerii handlowej staje przed szeregiem ważnych decyzji. Pierwszą jest naturalnie wybór odpowiedniego miejsca, które przyniesie biznesowi nie tylko szerokie grono klientów, ale także korzyści wizerunkowe. Im galeria jest bardziej znana, modna i nowoczesna, tym większy prestiż, ale także koszty prowadzenia sprzedaży.

Jak podkreśla Aneta Opalska, Menadżer ds. Kluczowych Klientów w firmie Forbis Group,  są to nie tylko koszty finansowe – Dobrze zlokalizowane i skomercjalizowane galerie handlowe generują ogromny ruch klientów. Dzięki bogatej ofercie uzupełniającej są nie tylko miejscem zakupów, ale także spotkań towarzyskich. Trzeba liczyć się jednak również z pewnymi wyzwaniami. Jednym z kosztów posiadania sklepu w galerii jest konieczność przestrzegania ściśle określonych zasad i harmonogramów, co jest szczególnie istotne podczas prac aranżacyjnych i remontowo-budowlanych.

Czas to pieniądz

Ogromnym ograniczeniem jest przede wszystkim czas. Wszelkie prace na terenie galerii handlowych muszą być przeprowadzane zgodnie z harmonogramem, sklep ma prawo być otwierany i zamykany tylko w określonych godzinach, a za nieprzestrzeganie ściśle określonych zasad grożą często wysokie kary. W obszarze branży projektowo-budowlanej to właśnie terminy sprawiają najczęściej najwięcej problemów. Firma odpowiedzialna za realizację wnętrza musi mieć świadomość realiów pracy na terenie galerii handlowej i doskonale dopracowaną logistykę. W taki proces zaangażowanych jest wiele podmiotów, które trzeba skoordynować.

Warto pomyśleć o wyborze partnera, który nie tylko ma doświadczenie w realizacji tego typu przestrzeni, ale także dobrze zna konkretny obiekt – mówi Aneta Opalska – Forbis Group projektuje obecnie łącznie ponad 2,8 tys. mkw. powierzchni w Galerii Północnej, między innymi lokale Etno Café, Bierhalle, Blue Diamond, Kubenz, Allo-Allo czy Nail Spa. Doskonale poznaliśmy środowisko, wszystkie wymagania i możliwości oraz pozyskaliśmy cenne kontakty, do osób technicznych, czy koordynatorów, dzięki czemu każdy kolejny projekt jesteśmy w stanie zrealizować jeszcze sprawniej.

Nie na raz sztuka

Kolejną kwestią, która może stanowić wyzwanie dla najemcy sklepu w galerii handlowej jest obowiązek wykonywania regularnych remontów i przeglądów technicznych lokalu. Niektóre obiekty wyznaczają w umowach konkretne odstępy czasu, w jakich tego typu prace muszą być wykonywane. Wybierając partnera w zakresie aranżacji przestrzeni sklepowej należy myśleć przyszłościowo. – Prędzej czy później będziemy zmuszeni do przeprowadzenia prac renowacyjnych – dobrze gdyby były one realizowane przez kogoś, kto od podszewki zna zarówno konkretny sklep/restaurację, jak i cały obiekt handlowy. Opiekując się wieloma lokalami na terenie Galerii Północnej będziemy w stanie przeprowadzić ten proces możliwie bezboleśnie – znamy procedury, wymogi administracyjne, posiadamy na miejscu swoje ekipy  – podkreśla Opalska.

Postaw na kompleksowość

Nie każdy zdaje sobie sprawę, że obostrzenia nakładane na najemców przez galerie handlowe dotyczą nie tylko kwestii proceduralno-administracyjnych i terminowych, ale także standardów aranżacyjnych. Niektóre obiekty określają dokładne wymogi dotyczące designu, wystroju wnętrz, czy odpowiedniej klasy materiałów wykończeniowych.

– Warto postawić na firmę, która świadczy kompleksowe usługi – od koncepcji projektu, poprzez nadzór, stałe doradztwo, aż do ostatecznego wykończenia wnętrza. Model współpracy design and build, w połączeniu z doświadczeniem partnera, daje pewność, że przedsięwzięcie zostanie przeprowadzone sprawniej i zgodnie z wszelkimi wytycznymi danej galerii – zapewnia ekspertka Forbis Group.

Wszystkie te czynniki wpływają na bezproblemową realizację przestrzeni, a to już połowa sukcesu dobrze prosperującego lokalu handlowo-usługowego. Nie zapominajmy o tym, ponieważ podpisanie umowy najmu z galerią handlową, to także pewne biznesowe ryzyko, wysokie koszty i zobowiązania. Należy dołożyć wszelkich starań, aby dobrze wykorzystać swoją szansę.

Forbis Group jest firmą projektowo – wykonawczą, która powstała z pasji do dobrego designu. Jako jedna z pierwszych na polskim rynku wprowadziła model współpracy, polegający na holistycznym podejściu do procesu adaptacji przestrzeni komercyjnych. Obecnie Forbis Group jest jednym z wiodących, krajowych dostawców usług fit – out dla branży Retail, Office i HoReCa. Od 2017 roku przynależy do grupy kapitałowej Paged. Konsolidacja kompetencji Forbis Group z doświadczeniem w produkcji mebli oraz zasobami Paged S.A wznosi świadczone usługi na jeszcze wyższy poziom.