Tylko w 2017 r. na inwestycje Empik przeznaczy około 100 mln zł

empik duze

– W wyniku zmian właścicielskich przeprowadzonych w 2016 r., Empik jest w bardzo dobrej kondycji. Wyniki w ostatnich dwóch latach przewyższyły nasze oczekiwania i dlatego zdecydowaliśmy się jeszcze w większym stopniu wesprzeć realizację strategii. Tylko w 2017 r. na inwestycje Empik przeznaczy około 100 mln złotych, a w ciągu kilku najbliższych trzech latach ta kwota się podwoi – mówi Łukasz Waszak, investment manager, Penta Investments.

Od dekady Penta jest aktywnym inwestorem na rynku polskim, na którym aktualnie rozwija 10 projektów inwestycyjnych, wśród nich Grupę Empik i sieć Dr.Max.

W kontekście polskiego portfolio Penty – szczególnie należy odnotować dynamicznie i z sukcesem realizowany wieloetapowy projekt transformacji Grupy Empik. W minionym roku – przychody ze sprzedaży sieci salonów Empik wzrosły o 8 proc. r/r do 1,32 mld złotych, przy tym drugi rok z rzędu odnotowano wzrost sprzedaży LFL. Empik zanotował znaczący wzrost kluczowych parametrów finansowych, w tym wzrost EBITDA o 24 proc. r/r.

Rozwój Grupy Empik

W 2016 r. Empik odnotował wzrost sprzedaży i umocnienie udziałów rynkowych we wszystkich kluczowych kategoriach produktowych: książka, muzyka i film. Z kolei Empik. com, jedna z najbardziej popularnych biznesów e-commerce w Polsce, rósł szybciej niż cały rynek sprzedaży internetowej, generując przychody ze sprzedaży wyższe o 25 proc. r/r.

Częścią realizowanej strategii było wdrożenie nowego formatu salonów Empik – tzw. „Future Store”. Nowy w pełni omnichannel’owy format, prezentuje nowoczesny design, intuicyjne rozmieszczenie poszczególnych działów i identyfikację wizualną, system multimediów do prezentacji oferty oraz informacji o wydarzeniach kulturalno-rozrywkowych w sieci Empik, interaktywne rozwiązania multimedialne, w tym personalny, wirtualny doradca klienta.

Empik uruchomił także własny program lojalnościowy „Mój Empik”, do którego w ciągu pół roku zapisało się ponad 1,6 mln osób. Jest to innowacyjny system oparty na opatentowanej zaawansowanej technologii, która śledzi zachowania zakupowe i preferencje klientów, tworzy personalizowane rekomendacje i oferty dopasowane do upodobań danego klienta. To pierwszy uczący się program lojalnościowy na rynku i pierwszy program na tak dużą skalę, który łączy online i offline w jeden zintegrowany system.

W kontekście dalszego rozwoju Empikfoto – dokonano szeregu inwestycji w rozwój platformy i oferty produktowej.

– W wyniku zmian właścicielskich przeprowadzonych w 2016 r., Empik jest w bardzo dobrej kondycji. Główny priorytet na najbliższe lata, to wsparcie zarządu Empiku w realizacji przyjętej strategii. Wyniki w ostatnich dwóch latach przewyższyły nasze oczekiwania i dlatego zdecydowaliśmy się jeszcze w większym stopniu wesprzeć realizację strategii. Tylko w 2017 r. na inwestycje Empik przeznaczy około 100 mln złotych, a w ciągu kilku najbliższych trzech latach ta kwota się podwoi. Naszym celem jest zbudowanie spółki uzyskującej przychody w nowych kategoriach produktowych oraz usługach, silnej w sprzedaży online oraz umiejętnie zarządzającej relacjami z klientami. Wierzymy, że Empik to unikatowe aktywo, a realizowane zmiany to jeden z ciekawszych projektów transformacyjnych w handlu w Polsce – mówi Łukasz Waszak, Investment Manager, Penta Investments.

Dobre wyniki

Środkowoeuropejska grupa inwestycyjna Penta Investments opublikowała zaudytowane wyniki finansowe za 2016 r. Kolejny rok z rzędu Grupa odnotowuje znaczący wzrost zysku netto o 25 proc. do 251 mln euro (vs 200 mln euro w 2015 r.). Łączna wartość aktywów Penty wzrosła o 21 proc. do 8,5 mld euro (vs 7 mld euro w 2015 r.). 

W 2016 r. Penta zainwestowała łącznie 510 mln euro, zarówno w akwizycje nowych projektów, jak i rozwój dotychczasowego portfolio inwestycyjnego. W 2016 r. spółki portfelowe Penty wygenerowały łącznie ponad 5,6 mld euro przychodów i 322 mln euro skorygowanej EBITDA.

Najważniejsze wydarzenia

Do najistotniejszych wydarzeń w 2016 roku w grupie Penta należy zaliczyć rozpoczęcie ekspansji sieci aptecznej Dr.Max w Serbii. Aktualnie grupa działa na czterech rynkach, liczy 1053 punkty apteczne, a kolejne 140 punkty są w trakcie finalizacji. W 2017 r. planowana jest dalsza ekspansja sieci w Europie, m.in. we Włoszech i Rumunii.

Kolejnym wydarzeniem była przeprowadzona z sukcesem sprzedaż Grupy Smyk, wiodącego dystrybutora produktów dla dzieci w Polsce i w regionie CEE za kwotę 1,06 mld złotych – jedna z największych transakcji w Polsce i w regionie I połowie 2016 r. Sprzedaż Grupy Smyk była jednym z etapów kompleksowej restrukturyzacji Grupy EM&F, zakończonej wycofaniem spółki z GPW i objęciem pełnej kontroli przez Pentę.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.