Brytyjska marka, która posiada w Polsce 13 salonów stacjonarnych zainwestuje w ciągu 3 lat 10 mln funtów w rozwój kanału online. W rezultacie 20 proc. obrotów całej sieci ma pochodzić z e-commerce.

Jednym z elementów nowej strategii jest uruchomiona właśnie nowa platforma e-commerce w pełni dostosowana do strategii mobile first. Nowa responsywna platforma to odpowiedź na potrzeby współczesnych konsumentów. Jak informuje sieć, już 52 proc. odwiedzin w e-sklepie The Body Shop pochodzi ze smartfonów, a kolejne 11 proc. z tabletów. W ubiegłym roku sprzedaż online brytyjskiej marki wzrosła o 19 proc. w ujęciu rok do roku.

Nowa platforma internetowa została już uruchomiona na 11 rynkach, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Francji i Niemczech. Kolejnych dwadzieścia krajów obejmie jeszcze w tym roku.

– Responsywna platforma internetowa to mocny fundament pod dalsze inwestycje w rozwój innowacyjnych kanałów sprzedaży. Platforma musi być jednak dopasowana do specyfiki poszczególnych rynków, na których działamy, przy zachowaniu spójnej polityki marki – komentuje Harriet Williams, szef działu digital w sieci The Body Shop.

The Body Shop w Polsce

The Body Shop to brytyjska marka, która działa w Polsce już od 10 lat i znajduje się w portfolio grupy Alshaya Poland. Łącznie posiada w naszym kraju 13 salonów, które są zlokalizowane w wiodących centrach handlowych w dużych miastach.  

Na całym świecie marka sprzedaje w około 4 tys. lokalizacji. The Body Shop jest naturalną i etyczną marką kosmetyczną, będącą przykładem firmy przyjaznej środowisku. Szeroka gama produktów The Body Shop obejmuje kosmetyki pielęgnacyjne do ciała, twarzy oraz makijażu, a wśród nich także produkty wegetariańskie i wegańskie.