Rekordowy rok dla Grupy CCC

Salon CCC

Rok 2016 był bez wątpienia przełomowy w historii Grupy CCC. Ustanowiliśmy w nim nowe rekordy na różnych polach działalności, zarówno operacyjnych jak i finansowych. Sfinalizowaliśmy ponadto transakcję przejęcia, która na zawsze zmienia naszą firmę. Zrewidowaliśmy też plany na kolejne lata i wyznaczyliśmy nowe strategiczne cele – mówi Dariusz Miłek, prezes CCC SA

– Realizacja naszej ambitnej strategii dynamicznego rozwoju międzynarodowego osiągnęła w zeszłym roku punkt szczytowy. Powierzchnia handlowa Grupy CCC wzrosła w porównaniu z rokiem 2015 o blisko 90 tys. mkw. (prawie 25%), a nasi klienci mają do dyspozycji o ponad 100 sklepów więcej, dzięki czemu coraz więcej mieszkańców Europy Środkowej ma wygodny dostęp do naszej oferty. Nigdy wcześniej nie zwiększyliśmy tak bardzo powierzchni handlowej w ciągu jednego roku. Łączna powierzchnia działających już w 16 krajach 862 sklepów Grupy wyniosła aż 459 tys. metrów kwadratowych. Warto tu nadmienić, iż ponad 70% nowej powierzchni znalazło się poza granicami Polski, a co za tym idzie – udział powierzchni handlowej w kraju w całkowitej powierzchni naszych sklepów po raz pierwszy w historii spadł w zeszłym roku poniżej 50%. Dynamiczny wzrost powierzchni handlowej w ostatnich latach w połączeniu ze świetnym przyjęciem naszych kolekcji przez klientów i skuteczną kampanią marketingową pozwoliły nam też w zeszłym roku na skokową poprawę wyników finansowych. Przychody Grupy po raz pierwszy w historii przekroczyły 3 mld  zł, a zysk netto 300 mln zł, rosnąc o odpowiednio 38% i 22% licząc rok do roku  – wyjaśnia Dariusz Miłek.

Przejęcie spółki Eobuwie

– Kolejnym kamieniem milowym w historii Grupy CCC było, sfinalizowane na początku 2016 roku, przejęcie platformy internetowej Eobuwie.pl. Ten niekwestionowany lider polskiego rynku sprzedaży obuwia online wniósł do naszego zespołu wieloletnie poparte sukcesami doświadczenie w dziedzinach takich jak handel obuwiem online oraz sprzedaż na rynkach zagranicznych marek premium. Między innymi dzięki wykorzystaniu licznych synergii, już w pierwszym roku działalności w ramach Grupy CCC wyniki Eobuwia okazały się lepsze od oczekiwań – przychody przekroczyły 300 mln zł, przy zachowaniu niespotykanej w branży online rentowności. Platforma bardzo dynamicznie zwiększa udziały rynkowe nie tylko w Polsce, lecz także w innych krajach regionu, w większości pokrywających się z zasięgiem tradycyjnej sieci CCC – mówi prezes CCC.

– Wreszcie bardzo istotnym z perspektywy rozwoju Grupy wydarzeniem ostatniego okresu było znaczne wzmocnienie zarządu. Na przełomie lat 2016 i 2017 dołączyło do nas trzech doświadczonych menadżerów. Pan Marcin Czyczerski objął stanowisko Wiceprezesa ds. Finansowych (po złożeniu rezygnacji przez Pana Piotra Nowjalisa), Pan Karol Półtorak rozwija strategię i potencjał innowacyjny Grupy, a Pan Marcin Pałażej skupia się na zarządzaniu operacjami w handlu detalicznym. Tym samym Zarząd powiększył się z dotychczasowych trzech do pięciu osób – podkreśla Dariusz Miłek.

4 mld zł przychodu i rozwój e-commerce

– Nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy w nowym roku nie postawili przed sobą nowych ambitnych celów. Podstawowym, najbardziej zapewne interesującym dla inwestorów, jest przekroczenie w 2017 roku granicy 4 mld zł przychodów oraz zwiększenie powierzchni handlowej Grupy o ponad 100 tysięcy metrów kwadratowych. Ale to nie wszystko – działalność CCC to już nie tylko tradycyjny handel, wraz z zespołem Eobuwia pracujemy obecnie nad udostępnieniem całej naszej oferty w dedykowanym kanale internetowym w pełni zintegrowanym z naszymi sklepami. Z pewnością będzie to wielki skok do przodu, jeżeli chodzi o komfort naszych klientów i znacząco zwiększy nasz zasięg poza miejscowości, w których obecnie działamy. Nie ustajemy też w pracach nad unowocześnieniem zaplecza informatycznego Grupy i wewnętrznej logistyki, także na poziomie sklepów, co usprawni zarządzanie i przyniesie zauważalne oszczędności. Stawiamy na ciągły rozwój, świat się zmienia na naszych oczach i również my nie stoimy w miejscu. Dlatego chcemy podnosić poziom innowacyjności Grupy poprzez realizację licznych projektów rozwojowych, zarówno w sklepach, jak i centrali – podsumowała Dariusz Miłek.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.