Pepco

Sieć dyskontów odzieżowo-przemysłowych Pepco zgodnie z zapowiadaną ekspansją wchodzi na kolejny rynek. Tym razem spółka zawitała w Chorwacji. Obecnie Pepco działa już w sześciu krajach Europy Środkowej: Polsce, Słowacji, Czechach, Rumunii,  na Węgrzech i Chorwacji

Dwa pierwsze sklepy Pepco w Chorwacji zostały otwarte w kwietniu w Zagrzebiu w centrach handlowych Point Shopping Center oraz Supernova.  Już w pierwszych dniach sklepy odwiedziło ponad 1,7 tys. klientów.

Spółka kontynuuje również ekspansję w Polsce, bowiem w maju planuje aż 10 nowych otwarć.  Będą to między innymi: Koszalin, Giżycko, Skawina, Dąbrowa Górnicza, Chojnice. Obecnie w kraju działa ponad 720 sklepów.

Pepco pod nowe lokalizacje wybiera miasta powyżej 8 tys. mieszkańców, ze szczególnym uwzględnieniem miast od 10 tys. do 100 tys. mieszkańców. Sklepy Pepco zlokalizowane się w pobliżu głównych dróg, ulic handlowych, gdzie istnieje naturalny ruch klientów. Optymalna powierzchnia sklepów to około 450 mkw.

Pepco to samoobsługowe sklepy dyskontowe oferujące optymalny asortyment w najniższych cenach. Sklepy zlokalizowane są w centrach miast, parkach handlowych i centrach handlowych. Tam, wraz z sąsiadującymi operatorami spożywczymi, tworzą kompleksową ofertę handlową.

Pepco jest częścią południowoafrykańskiego holdingu Pepkor działającego w sektorze sprzedaży detalicznej od 1965 roku. Od 2014 roku Pepkor jest częścią Grupy Kapitałowej Steinhoff International Holding Limited, która łącznie zatrudnia obecnie ponad 90 tys. osób  w 6,5 tys. sklepach zlokalizowanych w 44 krajach. Grupa jest właścicielem takich marek sieci handlowych jak Pepco, Conforama, MacDan, PEP&CO, Pep, Ackermans, Duns.

Firma rozpoczęła działalność w Polsce w 1999 roku, od 2004 roku działa pod marką Pepco i od tego czasu dynamicznie się rozwija. Pepco w pierwszym roku swej działalności posiadało 14 sklepów w kilku lokalizacjach, w roku 2007 firma celebrowała otwarcie setnego sklepu. Łącznie w Europie działa już ponad 1080 sklepów.