h&m shutterstock
Sklep stacjonarny H&M

W kwietniu H&M zanotował 7 proc. wzrost sprzedaży w ujęciu rok do roku.

Na koniec kwietnia szwedzka marka posiadała łącznie 4474 sklepów. Rok temu było ich o prawie 450 mniej. W tym roku przybędzie łącznie ok. 430 kolejnych.

– W bieżącym roku zamierzamy kontynuować naszą ekspansję, zarówno offline jak i online. Łącznie otworzymy ok. 430 nowych sklepów stacjonarnych. Zamierzamy zadebiutować na 5 nowych rynkach. Mam na myśli Kazachstan, Kolumbię, Islandię, Wietnam i Gruzję. Jeżeli chodzi o rozwój sprzedaży e-commerce, to planujemy rozpoczęcie sprzedaży w Turcji, Tajwanie, Hong kongu, Makao, Singapurze oraz Malezji – wylicza Karl-Johan Persson, prezes H&M.

Nowa marka w portfolio

Jak dodaje prezes H&M, z pośród 430 nowych sklepów, które mają być otwarte w bieżącym roku, zdecydowana większość będzie działała pod szyldem H&M, a ok. 70-80 będą stanowiły sklepy innych marek wchodzących w skład szwedzkiej grupy. – W drugiej połowie 2017 roku, wczesną jesienią, na rynku zadebiutuje nasza nowa marka Arket – zapowiada Karl-Johan Persson.

Marka Arket będzie oferowała odzież dla mężczyzn, kobiet oraz dzieci, a także elementy wyposażenia wnętrz. Ma być pozycjonowana wyżej, niż wiodąca marka Grupy, czyli H&M. W nowopowstającej sieci dostępne będą także produkty innych marek.

– Tam gdzie będzie to możliwe, przy sklepach Arket powstaną również kawiarnie oferujące zdrową żywność i napoje. Pierwszy sklep powstanie w Londynie jesienią tego roku. Wówczas uruchomimy również sprzedaż online na 18 europejskich rynkach. Następne w kolejności będą sklepy stacjonarne w Brukseli, Kopenhadze i Monachium – wyjaśnia Karl-Johan Persson.