Grupa Gino Rossi: bardzo dobre dynamiki w segmencie e-commerce

gino rossi salon

– W kwietniu marka Gino Rossi kontynuowała dobrą passę, notując wzrost sprzedaży na poziomie 27  proc. r/r przy nawet nieco niższej rok do roku powierzchni handlowej. W dalszym ciągu obserwowaliśmy także bardzo dobre dynamiki w segmencie e-commerce – ponad 63 proc. r/r w przypadku Gino Rossi. Również w Simple sprzedaż internetowa była w minionym miesiącu dodatnia (+6,4 proc. r/r), pomimo wyraźnie gorszego sprzedażowo miesiąca ogółem (-19,9 proc. r/r) –  mówi Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi S.A.

Grupa Gino Rossi, zarządzająca sieciami sprzedaży markowego obuwia Gino Rossi i odzieży damskiej Simple Creative Products, opublikowała wyniki sprzedażowe za kwiecień 2017 roku. Sprzedaż Gino Rossi wyniosła w kwietniu 2017 roku 18,3 mln zł, co oznacza wzrost o 27 proc. rok do roku, a w Simple CP 7,1 mln zł, co oznacza spadek o 19,9 proc. rok do roku. Narastająco w okresie styczeń-kwiecień 2017 sprzedaż Gino Rossi wyniosła 60,6 mln zł (+16,3 proc. r/r), a Simple CP 27,5 mln zł (-9,6 proc. r/r).

Marża detaliczna Gino Rossi realizowana w salonach własnych (pełnocenowych i outletowych), prowadzonych w formacie franczyzy zarządzanej i sklepie internetowym wyniosła w kwietniu 2017 51,1 proc. (-3,9 p.proc. r/r). W Simple CP było to 58 proc. (-5,9 p.proc. r/r). Narastająco w okresie styczeń-kwiecień 2017 marża brutto Gino Rossi wyniosła 47,2 proc. (-1 p.proc. r/r), a Simple CP 54,8 proc. (-5,9 p.proc. r/r).

Rośnie znaczenie e-sklepu

Dynamika sprzedaży Gino Rossi w segmencie e-commerce wyniosła w kwietniu 63,4 proc. r/r, a w Simple 6,4 proc. Wartość sprzedaży w kanale b2b w Gino Rossi wyniosła w kwietniu 3,88 mln zł, co oznacza wzrost o 43 proc. r/r (w przypadku Simple sprzedaż b2b ma wartość pomijalną) i udział w sprzedaży na poziomie 21,2  proc. Rozwój w segmencie e-commerce jest – obok segmentu b2b – jednym z istotnych elementów planów rozwoju Grupy do roku 2019.

– W kwietniu marka Gino Rossi kontynuowała dobrą passę, notując wzrost sprzedaży na poziomie 27  proc. r/r przy nawet nieco niższej rok do roku powierzchni handlowej, pomimo tego, że sprzedaży nowej kolekcji nie służyła aura i układ świąt w kalendarzu. Warto podkreślić, że kolejny miesiąc z rzędu świetnie sprzedawały się dodatki – np. torby damskie, których sprzedaliśmy 2,9 tys. sztuk, co jest absolutnym rekordem. W dalszym ciągu obserwowaliśmy także bardzo dobre dynamiki w segmencie e-commerce – ponad 63 proc. r/r w przypadku Gino Rossi. Również w Simple sprzedaż internetowa była w minionym miesiącu dodatnia (+6,4 proc. r/r), pomimo wyraźnie gorszego sprzedażowo miesiąca ogółem (-19,9 proc. r/r) – mówi Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi S.A.

– Trendy te pokazują, że słuszną decyzją było postawienie w naszych strategicznych planach na rozwój segmentu dodatków oraz omni-channel. Sądzimy, że rola połączonego kanału stacjonarnego i internetowego będzie dalej rosła, podobnie jak rola kanału b2b w Gino Rossi, który od początku tego roku odpowiada już za blisko 30 proc. przychodów. Wyraźnie widzimy, że popyt migruje ze sklepów stacjonarnych do e-sklepów i po części także internetowych klubów sprzedażowych – mówi Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi S.A.

Grupa Gino Rossi

Gino Rossi zarządza portfelem uznanych na polskim rynku modowym marek: Gino Rossi oraz Simple Creative Products. W ofercie Grupy Gino Rossi znajduje się obuwie damskie i męskie, torebki i akcesoria skórzane oraz odzież damska. Wszystkie produkty charakteryzują się nowoczesnym wzornictwem oraz doskonałą jakością wykonania.

Gino Rossi jest jedną z najlepiej rozpoznawanych i najwyżej ocenianych na polskim rynku marek, która zajmuje pozycję lidera w segmencie obuwia ze średniej i wyższej półki. Własna sieć sprzedaży Gino Rossi obejmuje około 90 salonów w Polsce i za granicą (Litwa, Łotwa, Czechy, Słowacja).

Simple Creative Products to czołowa marka na polskim rynku luksusowej odzieży damskiej, oparta na bezpretensjonalnej prostocie, wyrafinowanym, eleganckim i kreatywnym wzornictwie. Sieć sprzedaży Simple CP obejmuje około 60 salonów własnych w Polsce i za granicą.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.