makarun
Makarun

Sieć franczyzowych spaghetterii Makarun rozpoczyna ekspansję zagraniczną. Pierwszym krokiem na tej drodze jest nowo otwarty lokal w Niemczech. Jak jednak zdradzają przedstawiciele marki, to dopiero początek, i zapowiadają pojawienie się w Europie kolejnych lokali.

Sieć Makarun Spaghetti and Salad na polskim rynku jest obecna od 5 lat. Pierwszy lokal pod tym szyldem otwarty został w maju 2012 roku. Obecnie działa 20 lokali na terenie całego kraju. W ostatnim czasie otwarty zaś został pierwszy lokal zagraniczny – umiejscowiony w galerii handlowej Mundsburg Center w Hamburgu w Niemczech.

Makarun otwiera pierwszy lokal w Niemczech

– Wybór naszych zachodnich sąsiadów był rzecz jasna nieprzypadkowy. Wpływ na to miało kilka czynników. Przede wszystkim zgłosili się do nas partnerzy, którzy urzekli nas nie tylko swoim zaangażowaniem, ale również bardzo dużą znajomością tamtejszych realiów – mówi Przemysław Tymczyszyn, jeden z twórców marki.

I dodaje: – Nie bez znaczenia był również fakt, iż mamy w tym wypadku do czynienia z bardzo atrakcyjnym, choć wymagającym rynkiem, z dość silną konkurencją. Do tego dochodzi także geograficzna bliskość, co pozwoliło nam zredukować koszty związane z logistyką.

Lokal Makarun w Hamburgu działa na zasadach franczyzy.

Jak przyznają twórcy marki, odniesienie sukcesu na rynkach zagranicznych z całą pewnością nie będzie proste. Ich zdaniem jest jednak o co walczyć – w Europie wciąż brakuje bowiem konceptu typu fast food, w którym serwowane byłyby makarony na wynos w stosunkowo niskiej cenie.

– Wiemy, że pojawienie się konkurencji jest tylko kwestią czasu. Z tego też powodu stawiamy na dynamiczny rozwój – chcemy wykorzystać nasz potencjał i w stosunkowo krótkim czasie skraść serca i podniebienia mieszkańców innych krajów. Do działania mocno motywuje nas również pozytywny odbiór naszej oferty wśród potencjalnych partnerów. Chęć nawiązania współpracy wyraziło już ponad 100 potencjalnych kontrahentów z zagranicy – wyjaśnia Przemysław Tymczyszyn.

20 lokali Makarun w Polsce

Otwarcie kolejnych lokali jest zatem tylko kwestią czasu. Przedstawiciele sieci póki co nie zdradzają następnych lokalizacji. Zaawansowane rozmowy na ten temat już jednak trwają i wszystko wskazuje na to, że nowa spaghetteria z szyldem Makarun pojawi się w Europie jeszcze w tym roku.

Marka jest też rozwijana na rodzimym rynku. W ostatnim czasie sieć wzbogaciła się o drugi lokal w Rzeszowie. W planach jest także otwarcie punktu w nowo powstającej Galerii Młociny.