Programy lojalnościowe napędzają sprzedaż. Auchan liderem

customer neoclick

Udział w programach lojalnościowych sieci detalicznych istotnie wpływa na częstotliwość dokonywanych zakupów – tak wynika z badań przeprowadzonych przez GfK.

– Wśród tzw. smart shopperów, którzy dokonują racjonalnych decyzji na podstawie cech produktu, starają się kupować produkty, które są im naprawdę potrzebne, a także potrafią efektywnie porównywać ceny różnych produktów i w różnych sklepach, 36 proc. deklaruje, że zawsze lub często bierze udział w programach lojalnościowych. W porównaniu z rokiem 2014 odsetek ten wzrósł w 2016 roku o 8 punktów procentowych – komentuje Aleksandra Dowgird, Project Manager w dziale Consumer Goods & Retail w GfK.

Auchan liderem

Z danych GfK wynika, iż liczba aktów zakupowych dokonywanych przez osoby posiadające kartę lojalnościową danej sieci detalicznej jest wyższa niż średnia liczba aktów zakupowych dla tej sieci.

Biorąc pod uwagę ten aspekt, najskuteczniejszą siecią jest Auchan. Częstotliwość zakupów dokonywanych przez posiadaczy kart „Skarbonka”, która jest wydawana przez tę sieć, jest o 33 proc. wyższa niż średnia częstotliwość zakupów dla tej sieci. Jednocześnie warto podkreślić, iż przeciętna częstotliwość wizyt konsumentów w sklepach tej sieci to raz na 3 tygodnie (podobnie jest w sieci Tesco). Dla porównania skala odwiedzin w najpopularniejszej polskiej sieci, czyli Biedronce, to średnio 15 wizyt kwartalnie, czyli więcej niż raz w tygodniu.

Biedronka ściga się z Tesco

Ogólnie rzecz biorąc Polacy uczestniczą średnio w 3 programach lojalnościowych różnych sieci detalicznych. Najpopularniejsze programy w Polsce to „Moja Biedronka” sieci Biedronka, w którym uczestnictwo deklaruje 65 proc. nabywców, „Clubcard” sieci Tesco (53 proc.), „Payback” (42 proc.) oraz wspomniana „Skarbonka” sieci Auchan (18 proc.).

Struktura posiadaczy kart lojalnościowych wśród klientów danej sieci kształtuje się następująco: kartę „Clubcard” posiada 74 proc. klientów Tesco, kartę „Moja Biedronka” posiada 60 proc. klientów Biedronki, a kartę „Skarbonka” posiada 40 proc. klientów Auchan.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.