Na koniec I kwartału 2017 roku sieć sprzedaży sieci Briju składała się z 47 salonów, w tym 46 sklepów własnych oraz 1 sklepu franczyzowego. Łączna powierzchnia salonów wynosiła 3,2 tys. mkw.

Salony Briju są rozmieszczone na terenie całej Polski. Nowe lokalizacje do uruchomienia salonów w kolejnych latach są analizowane pod względem położenia na terenie centrum handlowego, jak również pod względem siły nabywczej potencjalnych klientów oraz konkurencji. Wszystkie salony posiadają jednolity wystrój zgodny z koncepcją salonów Briju oraz system operacyjny umożliwiający szybkie i sprawne przeprowadzanie kampanii reklamowych oraz promocyjnych.

Równolegle z otwieraniem nowych salonów, cały czas prowadzone są prace nad pozyskaniem lokalizacji spełniających wyznaczone kryteria, w których będą uruchamiane salony w kolejnych okresach. Lokalizacje do uruchomienia salonów w roku 2017 zostały już wytypowane, są podpisywane kolejne umowy najmu oraz trwają ostatnie uzgodnienia.

Rozwój sieci sprzedaży

W I kwartale 2017 r. został otwarty salon w Bielsku-Białej oraz drugi salon w Warszawie. W miesiącu kwietniu br. zostały uruchomione salony w Słupsku i w Świdnicy, a w kolejnych miesiącach roku będą otwierane kolejne salony w nowych miejscowościach, w tym trzeci salon w Poznaniu, salon w Krakowie, Tychach, Cieszynie, Olkuszu. Grupa Kapitałowa zakłada, że w 2017 r. tempo uruchamiania nowych salonów będzie zbliżone do tego w roku ubiegłym. Wraz z salonami otwartymi w latach wcześniejszych – na koniec 2017 r. cała sieć sklepów działających pod marką Briju powinna składać się z około 55 salonów.

Własne środki finansowe pozwolą Grupie na zrealizowanie planowanych na 2017 rok nowych otwarć salonów. Ostateczna liczba nowych salonów w 2017 r. będzie uzależniona od możliwości pozyskania lokali spełniających przyjęte w Spółce kryteria oceny nowych lokalizacji. Oprócz zwiększania ilości salonów w 2017 roku planowane są również zmiany jakościowe w istniejącej sieci, polegające na powiększeniu powierzchni dobrze prosperujących punktów lub zmianie lokalizacji w ramach centrum handlowego. Z właścicielami centrów handlowych podejmowane są także renegocjacje warunków umów najmu lokali, co pozwala obniżać koszty funkcjonowania salonów lub uzyskiwać dodatkowe korzyści w porównaniu do wcześniejszych warunków.

Wyniki sprzedaży w I kwartale

W I kwartale 2017 r. Grupa Kapitałowa Briju S.A. uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 35 957 tys. zł, co stanowi spadek o 78,2 proc. w porównaniu do przychodów uzyskanych w I kwartale 2016 r. Przychody ze sprzedaży w segmencie wyrobów jubilerskich wzrosły w porównywanych okresach o 4 817 tys. zł tj. o 64,5 proc., a przychody w segmencie surowce spadły o 84,9 proc.

Briju zajmuje się projektowaniem, produkcją, dystrybucją oraz sprzedażą detaliczną wysokiej jakości wyrobów jubilerskich. Drugim segmentem działalności Briju jest handel hurtowy i obróbka kruszców metali szlachetnych – głównie złota i srebra. Asortyment Spółki obejmuje klasyczne i nowoczesne kolekcje biżuterii. Briju, we współpracy ze znanymi projektantami, tworzy również oryginalne kolekcje modowe.