Tylko I kwartale 2017 r. do sieci Carrefour w Polsce dołączyło 26 sklepów franczyzowych. Docelowo ma ich powstać ok. 120.

– W samym 2016 roku do naszej sieci dołączyło ok. 120 placówek franczyzowych. Nie chodzi tylko o sklepy osiedlowe typu convenience. Część naszych supermarketów również zarządzana jest w tym modelu. Zawsze warto poszukać na rynku partnerów do takich inwestycji – mówi redakcji Retailnet.pl Ronan Martin, wiceprezes Carrefour ds. ekspansji i centrów handlowych.

Jak podkreślają przedstawiciele Carrefour, w bieżącym roku tempo rozwoju sieci franczyzowej ma zostać utrzymane.

Rozwój formatów minimarket i convenience

W I kwartale 2017 r. nowe placówki zostały otwarte we wszystkich regionach kraju, głównie na Mazowszu. Łącznie z otwarciami w grudniu ubiegłego roku, sieć franczyzowa Carrefour w Polsce powiększyła się w ciągu ostatnich 4 miesięcy o 50  placówek we wszystkich formatach Carrefour. Najwięcej przybyło sklepów express minimarket, które są dedykowane lokalizacjom miejskim i wiejskim. Są to sklepy samoobsługowe, o powierzchni do 500 mkw., ze stoiskiem tradycyjnej sprzedaży mięs i wędlin oraz bogatym asortymentem produktów świeżych.

Do sieci dołączyły też placówki express convenience, z nowymi konceptami Food To Go i Bistro, z czego 2 w śródmieściu Warszawy zostały uruchomione w ramach współpracy ajencyjnej. Express convenience to format przeznaczony dla lokalizacji miejskich o dużym natężeniu ruchu, który ma zaspokoić potrzeby żyjących w biegu mieszkańców dużych miast. Carrefour otworzył również nowe sklepy pod szyldem Globi, a także specjalistyczne placówki z logo Galerie Alkoholi, które oferują klientom szeroki wybór produktów alkoholowych ze wszystkich kategorii, w atrakcyjnych cenach.
Nowe placówki Carrefour zostały uruchomione m.in. w: Lublinie, Białce Tatrzańskiej, Opolu, Walimiu, Krakowie, Bydgoszczy, Wrocławiu i Warszawie.

– W strategii rozwoju multiformatowego Carrefour, sklepy osiedlowe zajmują bardzo ważne miejsce. Stale pracujemy nad wdrażaniem nowoczesnych rozwiązań i atrakcyjnością naszej oferty, aby z jednej strony klienci byli zadowoleni z wygody zakupów i wyboru towarów, a z drugiej – by nasi partnerzy biznesowi byli usatysfakcjonowani współpracą z Carrefour – mówi Marek Lipka, dyrektor ds. sklepów convenience w Carrefour Polska.