Coccodrillo notuje dynamiczny wzrost sprzedaży online

coccodrillo

Przychody CDRL, właściciela marki Coccodrillo, osiągnięte w polskim kanale e-commerce wzrosły w I kwartale 2017 roku o 41 proc. rok do roku. Wyniosły 1,38 mln zł.

– Jesteśmy zadowoleni z osiągniętych wyników. Choć oczywiście w przypadku naszej branży sam początek roku nie decyduje o jego pełnym obrazie, to mocny start bardzo cieszy – powiedział Marek Dworczak, prezes CDRL.

W I kwartale bieżącego roku Grupa CDRL zanotowała skonsolidowane przychody na poziomie 50,45 mln zł i 1,18 mln zł zysku netto. Oznacza to wzrost o odpowiednio 12 proc. i 36 proc. w porównaniu do wyników osiągniętych przed rokiem.

– Wzrost przychodów to efekt dobrej sprzedaży w sklepach stacjonarnych, jak również w internecie, który staje się dla nas coraz ważniejszym kanałem. Bardzo ważna była jednak też dyscyplina kosztowa. Stale pracujemy nie tylko nad rozbudową, ale też optymalizacją naszej sieci sprzedaży i całej organizacji – zaznaczył wiceprezes Tomasz Przybyła.

Rozwój w modelu wielokanałowym

Spółka przywiązuje duże znaczenie do rozwoju internetowego kanału sprzedaży. W 2016 r. przychody wygenerowane przez polski e-commerce były o 63 proc. wyższe niż roku poprzednim. Sklep internetowy ma już również wersje dedykowane dla klientów z Czech, Słowacji, Niemiec i Austrii, a w tym roku mogą do niego dołączyć kolejne – w tym dla Rumunii i Ukrainy. Dzięki zakończonej budowie nowej hali magazynowej, CDRL jest gotowe do obsłużenia wzrostu sprzedaży w kolejnych latach.

– Obecnie sprzedaż internetowa odpowiada już za ok. 8 proc. łącznych obrotów generowanych przez naszą firmę w Polsce. Jeżeli udałoby się nam uzyskiwać z tego segmentu sprzedaży 15 proc. naszych obrotów w kraju, będziemy bardzo zadowoleni – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Tomasz Przybyła, wiceprezes spółki CDRL.

Na koniec marca tego roku sieć sklepów Coccodrillo na świecie liczyła już 489 punktów handlowych (z czego 246 w Polsce). To o 43 sklepy więcej niż rok wcześniej. Równocześnie rentowność sprzedaży w Grupie wzrosła w I kwartale do 2,35 proc. wobec 1,93 proc. w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY