W tym roku Smyk obchodzi swoje 40. urodziny. Firma nie zwalnia tempa rozwoju sieci w kraju oraz za granicą. Obecnie pod szyldem Smyk działa 140 punktów sprzedaży na terenie całego kraju, a także sklep internetowy Smyk.com.

Sklepy Smyk działają również w Rosji, na Ukrainie i w Rumunii, a produkty marek własnych COOL CLUB i SMIKI są dostępne także poza Europą.

– 40. rocznica powstania Smyka to doskonała okazja do wspólnego świętowania, do którego zapraszamy wszystkich naszych klientów, partnerów i współpracowników – mówi  Marek Łebek, przedstawiciel sieci sklepów Smyk. – Wiemy, że wielu naszych klientów darzy Smyka dużym sentymentem, ponieważ ma wiele związanych z nim wspomnień, często jeszcze z dzieciństwa! Jesteśmy ogromnie dumni, że Smyk nie ustaje w rozwoju i bawi oraz ubiera już czwarte pokolenie Polaków, a nasi pierwsi klienci odwiedzają nas teraz ze swoimi dziećmi i  wnukami – dodaje.

40 lat na polskim rynku

Kultowy Smyk powstał w Warszawie w grudniu 1977 roku, na miejscu Centralnego Domu Dziecka, w którym dwa lata wcześniej miał miejsce wielki pożar. Otwarcie nastąpiło tuż przed Świętami Bożego Narodzenia, więc warszawiacy tłumnie ruszyli do Smyka po prezenty pod choinkę dla swoich pociech. W tamtych czasach był to jedyny sklep o tak dużej powierzchni, przeznaczony wyłącznie dla najmłodszych. Cieszył się więc  ogromnym zainteresowaniem zarówno wśród dorosłych, jak i z radością wkraczających do świata zabawek dzieci.

¾ respondentów pamięta, że Smyk ma polskie korzenie. Ponadto 55 proc. Polaków twierdzi, że Smyk jest sklepem nowoczesnym i idącym z duchem czasu (obecność sklepu internetowego), ale jednocześnie w pewnym sensie tradycyjnym – mającym długą historię. Co piąty Warszawiak przyznaje, że Smyk silnie kojarzy mu się z dzieciństwem, a niemal 1/3 badanych deklaruje, że ich rodzice robili tam dla nich zakupy.