Galeria Stokrotka
Sklep sieci Stokrotka

5 Market to nowa sieć sklepów należąca do giełdowej spółki Emperii Holding. Pierwszy testowy sklep został uruchomiony w Lublinie. Do końca bieżącego roku ma ich powstać kilkanaście.

5 Market jest trzecim konceptem sklepowym w portfolio Emperii. Firma posiada już format supermarketowy (Stokrotka, 400-1000 mkw.) i marketowy (Stokrotka Market, 200-400 mkw.). Marka 5 Market będzie natomiast siecią typu convenience. Ma być rozwijana w ramach franczyzy. Powierzchnia sklepów wyniesie od 100 do 150 mkw.

Poza standardowym asortymentem, jaki znaleźć można w sieciach typu convenience, 5 Market ma docelowo oferować m.in. dostęp do W-Fi, możliwość rejestracji usług telekomunikacyjnych, doładowania usług prepaid, dokonywania płatności za rachunki, czy możliwość skorzystania z usług firmy kurierskiej.

Oprócz zrobienia zakupów w sklepie będzie można także napić się kawy czy zjeść ciepłą przekąskę.

Stokrotka rozwija sieć

Sklepy Stokrotka zlokalizowane są na osiedlach, w mini-centrach i galeriach handlowych. Typowe placówki handlowe mają od 200 mkw. do 1 tys. mkw. powierzchni sprzedaży i oferują od 4 do 10 tys. pozycji asortymentowych. Łączna liczba sklepów na koniec kwietnia 2017 roku wyniosła 381, a łączna powierzchnia handlowa 176,4 tys. mkw.

Sprzedaż towarów w sklepach Stokrotka, należących do giełdowej Emperii Holding, wzrosła w kwietniu 2017 roku o około 8,9 proc. rdr do 209 mln zł.

Przychody ze sprzedaży towarów za okres styczeń-kwiecień wyniosły 796 mln zł i były wyższe rdr o 4,3 proc. W kwietniu 2017 roku sprzedaż towarów LFL w sklepach własnych Stokrotki wzrosła o około 3,8 proc. w porównaniu do kwietnia 2016 roku.

Sprzedaż LFL w sklepach własnych Stokrotki za okres styczeń-kwiecień 2017 roku spadła z kolei o około 1,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku.