Zalando testuje innowacyjną metodę dostawy paczek opartą na geolokalizacji

zalando logistyka

Pierwsze testy tej usługi zostały uruchomione na początku kwietnia br. w Belgii. Klienci mogą w krótkim czasie wybrać, kiedy i gdzie ich zamówienie ma zostać dostarczone. Dostawy są realizowane na podstawie usług geolokalizacji w smartfonie klienta.

Zalando rozpoczęło testy dostaw w Brukseli, Gandawie i Antwerpii wraz z belgijskim start-upem Parcify. Klienci uczestniczący w tym teście mogą wybrać, kiedy i gdzie chcą, aby ich paczka została dostarczona. W odróżnieniu od tradycyjnych dostaw, nie muszą czekać w domu na kuriera, a czas i miejsce dostarczenia zamówienia są w stanie szybko zmienić. Jest to możliwe, dzięki wykorzystaniu geolokalizacji w smartfonach klientów, do której będzie miał dostęp kurier doręczający paczkę. W fazie testowej usługa jest bezpłatna.

– Większość z nas nie raz spotkała się z sytuacją, w której czekamy na dostawę, ale w tym czasie musimy załatwić sprawy zawodowe lub odebrać dziecko ze szkoły. Natłok spraw, zamknięta poczta, paczkomat nie po drodze to kolejny dzień opóźnienia w odebraniu zamówienia. Dzięki nowemu pilotażowi nasi klienci mogą być znacznie bardziej elastyczni – mówi Ken Fontijn, Country Manager Zalando na Belgię, Holandię i Luksemburg.

– Zalando po raz pierwszy prowadzi testy pilotażowe z usługami lokalizacyjnymi. Cieszymy się, że znaleźliśmy lokalnego partnera, który wprowadza innowacje w doświadczenia zakupów. Od samego początku koncentrowaliśmy się na redukcji barier, jakie mogą stwarzać zakupy online. Dlatego zamiast prosić naszych klientów o zmianę miejsca dostawy lub samodzielny odbiór paczki, dostosowujemy się do nich i dostarczamy zamówienie dokładnie tam, gdzie znajduje się klient – dodaje Fontijn.

Dostawa w dowolne miejsce

Jak działa usługa Parcify? Klienci, którzy biorą udział w testach, pobierają aplikację Parcify
Podczas składania zamówienia na Zalando nie wpisują własnego adresu, ale tzw. „adres Parcify”. Po dostarczeniu zamówienia na „adres Parcify”, klienci są informowani poprzez powiadomienie push o możliwości zaplanowania dostawy do preferowanego przez nich miejsca aktualizowanego na podstawie geolokalizacji.  Klienci mogą zaplanować dostawy siedem dni w tygodniu od godziny 7:00 do północy.

Zalando jest wiodącą platformą modową w Europie. Adresy internetowe marki każdego miesiąca generują około 200 milionów odsłon, a w pierwszym kwartale 2017 roku ponad 68 proc. pochodziło z urządzeń mobilnych, co daje prawie 20.4 miliona aktywnych klientów na koniec kwartału.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY