NestBank

Urośnie sieć lokali Nest Bank. W kwietniu 2017 roku została otwarta 100. placówka partnerska. W planach kolejne. Operator poszukuje lokali o powierzchni 35 – 40 mkw. m.in. w centrach handlowych.

Dziesięć miesięcy po otwarciu pierwszych oddziałów franczyzowych, Nest Bank jest już obecny w 85 polskich miastach i posiada 100 placówek partnerskich. Tym samym, dynamika wzrostu wynosi średnio 10 nowych placówek miesięcznie.

10 nowych placówek Nest Bank w miesiącu

– Dynamicznie rozwijamy sieć partnerską. Współpraca z franczyzobiorcami jest kluczowym elementem dystrybucji oferty Nest Banku, dlatego  stworzyliśmy dla nich takie warunki, aby nie tylko chcieli do nas dołączyć, ale rozwijali się z nami, otwierając kolejne placówki – mówi Jacek Biskup, Dyrektor Departamentu Sieci Partnerskiej Nest Banku.

– Jak dotąd ten model się sprawdza, czego dowodzi otwarta 25 kwietnia 2017 roku nasza 100. placówka partnerska. Można śmiało powiedzieć, że jesteśmy najbardziej pożądaną franczyzą na rynku finansowym. – dodaje.

Duży wpływ na dynamiczny rozwój placówek partnerskich Nest Banku, jak podkreślają przedstawiciele sieci, mają atrakcyjne warunki współpracy. Nest Bank nie wiąże swoich partnerów zakazem konkurencji. Nie bez znaczenia jest też bardzo korzystny system prowizyjny i pełen proces mobilny, a także przejrzystość procesu otwarcia placówki. Kluczową rolę odgrywa również czas potrzebny na otwarcie franczyzy  – aby otworzyć oddział Nest Banku, wystarczą 3-4 tygodnie. Spółka umożliwia ponadto swoim partnerom sprzedaż produktów finansowych, których sama nie ma w ofercie – leasingów czy ubezpieczeń.

Nest Bank poszukuje lokali o powierzchni 35 – 40 mkw.

Korzyści ze współpracy z Nest Bankiem wynikają również z działań marketingowych, prowadzonych przez firmę. Dzięki intensywnej kampanii reklamowej rozpoznawalność marki systematycznie rośnie, a partnerzy mają łatwiejszy start. Spółka prowadzi spójną komunikację opartą na wartościach rodzinnych. Nie bez znaczenia jest też wystrój i atmosfera placówek – przypominają one kawiarnię, w której miło spędzać czas ze znajomymi i przyjaciółmi, rozmawiając i popijając (a jakżeby inaczej) doskonałe kakao. Dzięki temu marka coraz bardziej wyróżnia się w polskim sektorze  finansowym – zapewniają przedstawiciele sieci.

Optymalna lokalizacja dla placówek Nest Bank to centra miejskie, miejsca przy głównym ciągu komunikacyjnym i w centrach handlowych.  Najbardziej wskazana wielkość lokalu to 35 – 40 mkw., w tym wydzielona sala obsługi o powierzchni ok. 30 mkw. Inwestycja we franczyzową placówkę Nest Banku wynosi 1200-1300 zł na metr kwadratowy. Całkowity  wkład finansowy nie powinien więc przekroczyć 50 tys. zł. W kwocie tej mieści się remont lokalu, zakup mebli, zakup oznakowania wewnętrznego i zewnętrznego, koszt sprzętu elektronicznego, ekspresu do czekolady oraz kamer.

Nest Bank jest zależny od Funduszu private equity AnaCap, który jest jednym z największych i najbardziej doświadczonych inwestorów private equity działających w europejskim sektorze usług finansowych. AnaCap zarządza funduszami o wartości 2,9 mld euro, pochodzącymi od renomowanych, globalnych inwestorów. Aktualnie Nest Bank jest  obecny w 85 polskich miastach i posiada 100 placówek partnerskich.