Sklep Intermarche

Tutejszy rynek, mimo, że jest ukształtowany, charakteryzuje się dużą dynamiką i potencjałem wzrostu, dlatego mamy bardzo ambitne plany, nie tylko na najbliższy rok, ale również w perspektywie długoterminowej – mówi David de Bosschère, Prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.

W 2016 roku Grupa Muszkieterów w Polsce osiągnęła 6 miliardów 523 miliony zł obrotów, odnotowując tym samym wzrost w tym zakresie o 11,3 proc. rok do roku. W tym czasie Muszkieterowie otworzyli 11 supermarketów Intermarché i 13 Bricomarché. Obecnie Grupa Muszkieterów tworzona jest przez 298 polskich przedsiębiorców, zarządzających łącznie 374 sklepami.

Plany ekspansji Grupy Muszkieterów

Wchodząca w skład Grupy Muszkieterów sieć supermarketów typu „dom i ogród” Bricomarché, wypracowała w 2016 roku obroty w wysokości 1,83 mld zł, osiągając tym samym ponad 25 proc. wzrost rok do roku. Jednocześnie Bricomarché zanotowało blisko 22 proc. wzrost liczby klientów, co oznacza, że był to najlepszy rok w historii sieci w Polsce. Bricomarché zakłada przekroczenie do końca 2017 roku 2 mld zł obrotów. Ponadto zaplanowano w tym czasie co najmniej 15 otwarć nowych sklepów, tak aby na zakończenie IV kwartału 2017 roku działało łącznie minimum 149 marketów sieci w Polsce.

Swój udział w rynku DIY na koniec 2016 roku, Bricomarché szacuje na ok. 11 proc. Wzmacniając swoją pozycję czwartego gracza w Polsce.

– Grupa Muszkieterów działa w Polsce już od 20 lat. Wypracowała sobie w tym czasie pozycję solidnego partnera biznesowego i pracodawcy. Tutejszy rynek, mimo, że jest ukształtowany, charakteryzuje się dużą dynamiką i potencjałem wzrostu, dlatego mamy bardzo ambitne plany, nie tylko na najbliższy rok, ale również w perspektywie długoterminowej. W przypadku Bricomarché nasze plany zakładają rozwój organiczny oraz poprzez przejęcia, tak by docelowo zająć pozycję w pierwszej trójce sieci DIY w Polsce – komentuje David de Bosschère, Prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.

Sieć supermarketów Intermarché wraz z przymarketowymi stacjami paliw wygenerowała blisko 4,7 mld zł obrotów, odnotowując tym samym wzrost w tym zakresie o 6,7 proc. rok do roku. W 2016 roku Intermarché otworzyło 11 nowych sklepów, co oznacza, że na koniec roku działało ich łącznie 232.

Od 2015 roku klienci wybranych supermarketów Intermarché mają możliwość zamawiania towarów przez Internet i odbierania zapakowanych produktów w sklepie w specjalnie przygotowanej do tego strefie odbioru – to usługa o nazwie Drive Light.

W październiku 2016 roku Intermarché rozpoczęło natomiast testy Drive Accueil. W tym przypadku po odbiór produktów zamówionych online, klient zgłasza się do punktu obsługi klienta w sklepie. Usługa Drive w tej wersji jest oferowana przez Intermarché w Katowicach, przy ul. Armii Krajowej 188.

Głównymi atutami Drive są dla klienta przede wszystkim wygoda i oszczędność czasu – może on bowiem zrobić zakupy przez Internet i szybko je odebrać np. w drodze z pracy do domu.

Ponad 370 sklepów Intermarche i Bricomarche

– Mamy świadomość tego, że konsumenci podejmują decyzje zakupowe z coraz większą rozwagą, dlatego Intermarché na bieżąco udoskonala ofertę oraz koncepty swoich sklepów. Oczekiwania w stosunku do tradycyjnych sklepów nieustannie rosną, ale staramy się im sprostać, dostrzegając potencjał również branży spożywczej – mówi David de Bosschère, Prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.

Obecnie Grupa Muszkieterów tworzona jest przez 298 polskich przedsiębiorców, zarządzających łącznie 374 sklepami.