kfc

– Podobnie do poprzednich okresów, w pierwszym kwartale 2017 roku Grupa AmRest kontynuowała dynamiczny rozwój biznesu. Pozytywne trendy LFL na większości rynków, coraz większe tempo nowych otwarć, a także akwizycje na rynku niemieckim przełożyły się na znaczny wzrost przychodów AmRest – mówi Wojciech Mroczyński, Członek Zarządu AmRest.

Sprzedaż spółki AmRest w pierwszym kwartale tego roku wyniosła 1 147 mln zł i była o 33,7 proc. wyższa, niż przed rokiem.

– Pierwsze miesiące tego roku upłynęły nam na intensywnych działaniach mających na celu wzmacnianie platformy przyszłego wzrostu wartości Grupy AmRest. Ugruntowana pozycja lidera rynku restauracyjnego w Europie Środkowo-Wschodniej oraz uznanie w oczach franczyzodawców przełożyły się na szereg atrakcyjnych okazji akwizycyjnych na rynkach europejskich. W ostatnim czasie z powodzeniem realizujemy naszą strategię inwestycyjną zakładającą rozwój obecnych marek portfela Grupy na nowych rynkach europejskich – zapowiada Wojciech Mroczyński.

Plany ekspansji KFC i Pizza Hut

Nabycie 15 restauracji KFC w Niemczech z końcem lutego 2017 było pierwszym krokiem realizacji strategii ekspansji tej marki na rynkach Europy Zachodniej.

– Wierzymy w ogromny potencjał rozwoju KFC w Europie, czego dowodem są również toczące się rozmowy w sprawie nabycia restauracji tej marki we Francji. Przed kilkoma dniami ogłosiliśmy także finalizację zakupu sieci Pizza Hut we Francji. Transakcja ta daje nam ogromne możliwości ekspansji w segmencie posiłków z dostawą do domu. Jednocześnie podpisana umowa master franczyzy na koncept Pizza Hut Delivery oraz Pizza Hut Express wpisuje się w szerszą strategię umacniania pozycji marki Pizza Hut w portfelu Grupy. Podobnych transakcji spodziewamy się na innych rynkach, m.in. w Niemczech i Rosji, gdzie obecnie prowadzimy rozmowy w sprawie przejęcia sieci Pizza Hut.

AmRest zainwestuje w internetową platformę zamówień

– Obserwując obecne trendy na rynku restauracyjnym, w szczególności w segmencie dostaw, podjęliśmy decyzję o zainwestowaniu w internetową platformę zamówień posiłków do domu. Nabycie z początkiem kwietnia 51 proc. udziałów w serwisie Pizzaportal.pl pomoże nam znacznie rozwinąć ten kanał sprzedaży i zwiększy dostępność naszych produktów dla klienta. Budując skalę na kolejnych europejskich rynkach, nie zapominamy również o naszym podstawowym biznesie, tj. Hiszpanii i Europie Środkowo-Wschodniej. Na większości naszych dojrzałych rynków obserwujemy stabilne trendy LFL świadczące o rosnącym popycie na nasze produkty. Dodatkowo, nieustanne dążenie do zwiększania efektywności kosztowej oraz osiągane efekty skali, w szczególności w obszarze kosztów sprzedaży, pozwalają nam częściowo zneutralizować wpływ presji na koszty pracy. To właśnie rosnące koszty wynagrodzeń oraz zwiększone wydatki związane z integracją przejmowanych biznesów, były główną przyczyną pogorszenia się marży zysku w pierwszym kwartale tego roku. Zysk EBITDA wyniósł 117 mln zł i był niespełna 1 proc. wyższy, niż w Q1 2016. Jednocześnie marża zysku EBITDA spadła do 10,2 proc. – komentują przedstawiciele spółki.

AmRest planuje 200 otwarć w 2017

W opinii Zarządu AmRest spowolnienie dotychczasowego tempa poprawy zyskowności jest tymczasowe. – Należy zwrócić uwagę, że na wielu rynkach pozytywne trendy się utrzymały, przekładając się na rosnące marże EBITDA w Q1 2017 (m.in. w Hiszpanii, Czechach, Rumunii i na Węgrzech). Dodatkowo, świetne rezultaty obserwujemy w Chinach, gdzie biznes Blue Frog wychodzi z fazy startupu osiągając rentowność EBITDA na poziomie 7,4 proc. (w porównaniu do strat w Q1 2016). Obecnie pracujemy nad możliwościami rozwoju marki Blue Frog w Europie. W najbliższych miesiącach skupiać się będziemy nad finalizacją toczących się projektów akwizycyjnych oraz poprawie zyskowności w przejmowanych biznesach, co przyczyni się do wzrostu rentowności całej Grupy. Planujemy także dalej zwiększać skalę działalności poprzez przyspieszenie tempa rozwoju organicznego. Spodziewane w tym roku ponad 200 otwarć nowych restauracji w dużej mierze skoncentruje się na rynkach CE oraz Hiszpanii – podsumowuje Wojciech Mroczyński, Członek Zarządu AmRest.

Przypomnijmy, na dzień 18 maja 2017 AmRest miał 1 338 restauracji (632 w Europie Środkowo – Wschodniej, 126 w Rosji, 539 w Europie Zachodniej i 41 w Chinach)

Spółka AmRest jest partnerem Shopping Center Forum 2017 CEE Edition